„Jízda na kole je zdravá, snižuje počet cestujících v MHD, a pokud někdo vymění auto za sedlo bicyklu, je to úplně ideální. Proto chci cyklodopravu podporovat. I vy můžete pomoct s rozmístěním stojanů,“ píše Scheinherr na svém Facebooku s tím, že mu mohou pod příspěvek Pražané psát své tipy, kde by byly malé cykloopravny nejvíce k užitku.
„Při výběru lokalit budeme zohledňovat například bezpečnost místa pro stojan, aby se tam zkrátka pohybovali lidé a nedával se zbytečný prostor pro případné zničení nebo krádež,“ dodává Scheinherr.
Cykloopravny na jedenácti místech. Kde je chcete vy?
|
Právě na vandaly a zloděje doplatilo například vedení obchodního centra na Černém Mostě. To si podle Vratislava Fillera z cyklistického spolku Auto*Mat nedávno ke svým klasickým stojanům přidalo malou cykloopravničku, vzápětí jim však zbyly jen oči pro pláč, když byla zdemolována. „Stojan si dali příliš daleko od vchodu, čímž nedodrželi základní pravidlo pro umisťování stojanů. Pokud jsou pod kamerami, jako na Vltavské či třeba u benzínových pump, terčem vandalů se prakticky nestávají,“ vysvětluje pro Metro Filler.
Cyklisté podle něj nejvíce ocení umístění opravovacích stojanů například u cyklostezek v Braníku, Modřanech či u trojské zoo. Na to, jak tady bývá rušno, zde totiž nemají sportovci příliš mnoho alternativ, jak drobné opravy na kole řešit. Naproti tomu je podle něj zcela zbytečné stojany budovat u stanic metra. Ty se sice po úspěšném provozu stojanu u Vltavské nabízejí, jsou i dobře chráněny kamerami, tím ale podle Fillera pozitiva končí.
„Není důvod dávat opravy tam, odkud může cyklista snadno s kolem dojet domů či do nějaké opravny. Magistrát by se měl zaměřit především na důležité cyklokřižovatky,“ doplňuje Filler z Auto*Matu.