metro.cz

Počasí v Praze

0 °C / 2 °C

Pondělí 2. prosince 2024. Svátek má Blanka

Nejen rozkopávají, ale i radí. TSK poprvé výrazně využívá Facebook

  9:38
Donedávna se Technická správa komunikací (TSK), jež má v metropoli na starosti ty nejdůležitější opravy v ulicích, spoléhala při komunikaci s Pražany hlavně na média, svůj web a krátké zprávy na sociální síti Twitter. V posledních dnech ale chrlí na svůj čerstvě založený facebookový profil jednu fotku, návod či video za druhým.
Jak objet nábřeží Kapitána Jaroše, ukazuje video. | foto: TSK

Podle mluvčí TSK Barbory Liškové mají o zdánlivě nepříliš atraktivní stránku zájem stovky tisíc lidí. Ti pak TSK dělají nemalou službu – šíří informace dál. „Lidé často sdílejí informace, které se jich přímo dotýkají. A protože se pohybují v okruhu přátel a ve skupinách lidí se stejnými zájmy i životním stylem, šíří se informace díky sociálním sítím dál až k těm lidem, které potřebujeme informovat,“ říká Lišková.

Dvěma příklady za všechny jsou videa k rekonstrukci povrchu vozovky na nábřeží Kapitána Jaroše a také právě běžící informační kampaň připravená na rekonstrukci Vídeňské ulice. „Natočili jsme čtyři videa, v nichž jsme týden dopředu informovali o připravovaném omezení s objízdnými trasami. Domluvili jsme se na spolupráci s městskou částí Praha-Kunratice, která nám hodně pomohla při dalším šíření potřebných informací. Tyto příspěvky následně sdílely profily dalších okolních městských částí a nejrůznějších zájmových skupin. Výsledkem byl zásah sedmdesáti tisíc lidí během pěti dnů, a to pouze prostřednictvím videí na Facebooku,“ shrnuje vedoucí oddělení styku s veřejností TSK Petr Jansa.

Podle ředitele instituce Jozefa Sinčáka si lidé díky lepší komunikaci na sociálních sítích udělají také lepší přehled o tom, co má a co nemá správa komunikací v Praze na starosti. Jinými slovy tak nebudou na její pracovníky „házet“ věci, které udělal někdo jiný. Podle Jansy je si však TSK vědoma toho, že s nárůstem zpětné vazby přibude i kritika. „Sociální sítě k tomu doslova svádějí, zvláště v případě, že naše práce přináší lidem komplikace v běžném životě. Zatím ale máme s reakcemi na profil pozitivní zkušenost a věříme, že lidé, které stav Prahy zajímá a chtějí konstruktivně přispět ke zlepšení situace, budou převažovat,“ doufá Jansa. „Jsme si vědomi, že každá síť má specifika a své fanoušky. Nejde jen kopírovat jeden text kamkoli. Chceme jít postupnou cestou. Pro nás je důležitá zpětná vazba a poskytování informací, nejen jakési splnění úkolu,“ uzavírá Jansa. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Ukažte o Vánocích dobré srdce. Podpořte potravinou sbírku nebo darujte něco ze svého šatníku

vydáno 2. prosince 2024  18:25

Nejen, že se blíží Vánoce, ale v prosinci si také připomínáme hned tři mezinárodní dny, které upozorňují, jak je důležité pomáhat těm, kdo neměli v životě...  celý článek

Hlídač. Za zajímavé fotoúlovky rozdává deník Metro čtenářům třisetkorunové odměny

vydáno 2. prosince 2024  10:30

Ne nadarmo se o čtenářích deníku Metro říká, že jsou jedni z nejpodnikavějších. Od celé řady aktivit je neodradilo ani studené počasí. Nejčastějším...  celý článek

Filtrovaná voda do petky. Po Hlaváku, Smícháči a Masaryčce si loknete i na Florenci

vydáno 2. prosince 2024  5:00

Že jsou plasty pro přírodu zlo, neboť se rozkládají stovky let, se učí děti už na prvním stupni základních škol. Mnoho Čechů si již dávno zvyklo nosit s...  celý článek

Influenceři, selfíčka a kdo má právo se zúčastnit? Sošky mají Farna, Ztracený a Kabát

vydáno 1. prosince 2024  17:20

V pražském Foru Karlín se v sobotu večer opět udělovaly ceny Český slavík nejoblíbenějším hudebním interpretům v zemi. O pořadí rozhodovala v hlasování...  celý článek