Podobným nehodám, které způsobuje hlavně nepozornost řidičů nákladních aut, se dá podle dopravního podniku zabránit jen těžko. Za první tři měsíce eviduje DPP čtyři nehody a škodu čtvrt milionu korun. Kromě značek jsou podjezdy vybaveny i výstražnými zařízeními.
„Na místech, kde je to technicky možné, jsou umístěny zábrany v podobě kovových kruhů nad jízdním pruhem, které nepozorného řidiče upozorní zvukem,“ popisuje mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
Důvody, proč řidiči chybují, jsou stále stejné: kromě neopatrnosti třeba i to, že používají navigaci určenou pro osobní auta, která je do podjezdu navede.
Dopravní podnik opravy ročně stojí statisíce. Mnohem víc by pak stálo jediné řešení, které může problém definitivně vyřešit – přestavba starých podjezdů, které s velkými kamiony nepočítaly.
Podobný problém ale řeší i Ředitelství silnic a dálnic. Například u Lochkovského tunelu, pokud tam vjede kamion vyšší než 4,6 metru, semafor zastaví dopravu a okruh stojí. Tunel bývá kvůli překročení tohoto limitu uzavřen v průměru asi dvěstěkrát ročně. Čidlo ovšem někdy zapne i uvolněná plachta na náklaďáku.
Stržené troleje
|