Pak ale začala pražská doprava padat jako domino. „Strakonická stupeň 4-5, aktuální zpoždění všech linek 45 minut,“ varoval třeba Ropid cestující v MHD. Problémy s průjezdností se pak ráno od Strahovského tunelu rozlily do poloviny Prahy, nejen na Smíchov a Strakonickou, ale i na Jižní spojku, na Branickou a Modřanskou.
Problémová místaVítězné náměstí Strakonická Nuselský most a magistrála Tramvajové podjezdy Vršovická u Slavie |
Praha je podobných míst plná. Některá problematická místa zůstávají, jiná zmizela.
Podle mluvčí Technické správy komunikací Barbory Liškové může být takovým příkladem třeba „bobová dráha“ u Lanového mostu. Loni skončila nákladná stavba, během níž se Jižní spojka rozšířila a problémové místo zmizelo.
Blanka dělá problémy Kulaťáku
Dalším příkladem může být tunel Blanka, který pomohl dopravě na Letné, ale radost z něj nemají na Kulaťáku nebo právě na Strakonické.
„Nedá se říct, že některé místo je horší, jiné lepší. V ranní špičce je každé místo krizové,“ uvádí Daněk.
Problém, který se přelije, může nastat na každé komunikaci mířící do Prahy. Strakonická, Cínovecká, severojižní magistrála jsou místa, kde stačí banální nehoda a doprava v metropoli kolabuje (viz box).