Na jaké novinky se ve vozovém parku DPP můžeme v nejbližší době těšit?
Hlavní novinkou budou elektrické autobusy. Tím mám na mysli klasické elektrobusy, ale i moderní bateriové trolejbusy. První elektrobus představíme veřejnosti ještě na sklonku letošního roku, zbylých třináct nasadíme do provozu v únoru 2022. V posledním čtvrtletí příštího roku by se v Praze mohly objevit první nové bateriové trolejbusy na budoucí lince 58 Palmovka–Miškovice.
Kdy se budou nakupovat další moderní nízkopodlažní tramvaje?
O tom vydatně debatujeme s městem a Ropidem. Kromě modernizací starších tramvají, které Pražané i návštěvníci města dobře znají, by se do budoucna opravdu mohlo jednat po dlouhé době o nákupu zcela nových tramvají. Tento rozvoj však bude souviset zejména s novými tramvajovými tratěmi.
Jaká je budoucnost retro provozu tramvají v Praze. Bude počet retro jízd narůstat?
V tomto směru nám s retro provozem vydatně zamíchal covid. Linka 23 už déle než rok nejezdí, ale aktuálně s městem připravujeme linky 42 a 43, kde budou jezdit staré tramvaje v režimu hop-on hop-off. (Na vyhlídkové jízdy bude možné kdykoliv „naskočit“ nebo „vyskočit“ – pozn. redakce.)
Do kdy se plánuje provozovat vysokopodlažní tramvaje na běžných linkách?
Vysokopodlažní tramvaje budou v metropoli jezdit ještě dlouho, ale už jen různé verze T3R.P a v nepatrném počtu i T3M2. Tento měsíc ukončíme provoz „hranatých“ vysokopodlažních tramvají T6A5. Nyní jezdí poslední tři vozy. Ze 150 vozů si však tři vozy ponecháme – jeden je v Muzeu MHD jako exponát a další dva budou k dispozici pro retro provoz. Osobně mi vysokopodlažní vozy v běžném provozu chybět nebudou, navíc jich poměrně hodně uchováme v retro provozu.
Na jaké nové tramvajové tratě se můžeme v nejbližší době těšit? Je nějaká tajná novinka?
Rada hlavního města schválila 31. května 2021 Strategii nových tramvajových tratí v Praze do roku 2030 a je jich na seznamu tolik, že o nějaké tajné novince nelze hovořit. Každopádně minulý týden započaly po neskutečných třinácti letech přípravy výstavby trati z Barrandova do Holyně.
Technická stránka DPP je velmi náročná na finance. Jak se v rámci podniku přerozdělují a jak obecně funguje proces schvalování, co se pořídí a co ne?
DPP tvoří koncepční dokumenty a představenstvo je pravidelně informováno o stavu jednotlivých částí technické základny, tedy v případě Povrchu jde o vozy, tratě, elektromobilitu a další. Letos budeme zpracovávat koncepci tramvajových vozoven.
Máte poměrně náročné povolání. Popíšete čtenářům, jak vypadá váš běžný den?
Většinu dne mi zaberou jednání, ať už vnitropodniková, tak mimopodniková, a to zejména stran přípravy staveb. Systém práce on-line přináší i přes noc řadu e-mailů či SMS s novinkami. Informace se valí ze všech stran, snažím se všem odpovídat ještě v ten den. Tento systém mi umožňuje si uchovat relativně volné víkendy.
Tip na výlet
|