metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 20 °C

Sobota 27. dubna 2024. Svátek má Jaroslav
Svaz provozovatelů reklamy přelepil billboardy, ale musel jim vrátit původní podobu. | foto: SPVR

TOP 09 zažalovala firmu BigMedia kvůli předvolebním billboardům

  11:37,  aktualizováno  13:31
TOP 09 podala kvůli přelepeným předvolebním plakátům žalobu na společnost BigMedia. „Firma straně způsobila škodu,“ řekl volební manažer Jaroslav Poláček. Spor mezi Prahou a BigMedia se rozhořel kvůli novým stavebním předpisům omezujícím reklamu. Firma straně následně přelepila předvolební plakáty. Soud ale vyhověl TOP 09 a v předběžném opatření nařídil plakáty vrátit. BigMedia tak učinila, pod reklamu ale přidala odkaz na webové stránky s dopisem šéfovi TOP 09 Karlu Schwarzenbergovi, kde se se BigMedia ohrazuje proti jeho výrokům na adresu firmy.

K podání žaloby ze strany TOP 09 se nechtěla reklamní firma vyjadřovat. „Tuto informaci BigMedia nemá k dispozici, tudíž ji nebude komentovat,“ uvedla dnes mluvčí Pavlína Stránská. Boj mezi primátorem Tomášem Hudečkem (TOP 09) a Svazem provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), za kterým stojí BigMedia, se táhne několik týdnů. BigMedia přelepila volební billboardy Hudečka bílým papírem 11. září. Podle nich postavila TOP 09 v Praze reklamní panely větší než šest metrů čtverečních, které povolují nové předpisy, a navíc porušují zákon. Podle firmy nemají například stavební povolení, posudek statika a povolení odboru dopravy. Hudeček to odmítl.

Na vrácené billboardy přidala firma svoje sdělení

Na vrácených billboardech se však objevil odkaz na zmíněný dopis Schwarzenbergovi. Ten v minulosti mimo jiné například řekl, že některé firmy se domnívají, že jejich zájmy jsou nadřazeny předpisům. To firma v dopise dementovala. Firma před časem rovněž spustila kampaň Pražane, i ty přicházíš o peníze, v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux. Další plakáty odkazují na internetovou stránku www.prahapodlehudecka.cz, kde svaz kritizuje stavební předpisy omezující reklamu nad šest metrů čtverečních.

Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové billboardy, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit. Primátor již dříve s kritikou nesouhlasil, je prý založena na lživých údajích. Považuje ji za nedemokratický zásah do voleb.

Komentáře

Hlavní zprávy

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek