metro.cz

Počasí v Praze

12 °C / 17 °C

Sobota 18. května 2024. Svátek má Nataša
Svaz provozovatelů reklamy přelepil billboardy, ale musel jim vrátit původní podobu. | foto: SPVR

TOP 09 zažalovala firmu BigMedia kvůli předvolebním billboardům

  11:37,  aktualizováno  13:31
TOP 09 podala kvůli přelepeným předvolebním plakátům žalobu na společnost BigMedia. „Firma straně způsobila škodu,“ řekl volební manažer Jaroslav Poláček. Spor mezi Prahou a BigMedia se rozhořel kvůli novým stavebním předpisům omezujícím reklamu. Firma straně následně přelepila předvolební plakáty. Soud ale vyhověl TOP 09 a v předběžném opatření nařídil plakáty vrátit. BigMedia tak učinila, pod reklamu ale přidala odkaz na webové stránky s dopisem šéfovi TOP 09 Karlu Schwarzenbergovi, kde se se BigMedia ohrazuje proti jeho výrokům na adresu firmy.

K podání žaloby ze strany TOP 09 se nechtěla reklamní firma vyjadřovat. „Tuto informaci BigMedia nemá k dispozici, tudíž ji nebude komentovat,“ uvedla dnes mluvčí Pavlína Stránská. Boj mezi primátorem Tomášem Hudečkem (TOP 09) a Svazem provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), za kterým stojí BigMedia, se táhne několik týdnů. BigMedia přelepila volební billboardy Hudečka bílým papírem 11. září. Podle nich postavila TOP 09 v Praze reklamní panely větší než šest metrů čtverečních, které povolují nové předpisy, a navíc porušují zákon. Podle firmy nemají například stavební povolení, posudek statika a povolení odboru dopravy. Hudeček to odmítl.

Na vrácené billboardy přidala firma svoje sdělení

Na vrácených billboardech se však objevil odkaz na zmíněný dopis Schwarzenbergovi. Ten v minulosti mimo jiné například řekl, že některé firmy se domnívají, že jejich zájmy jsou nadřazeny předpisům. To firma v dopise dementovala. Firma před časem rovněž spustila kampaň Pražane, i ty přicházíš o peníze, v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux. Další plakáty odkazují na internetovou stránku www.prahapodlehudecka.cz, kde svaz kritizuje stavební předpisy omezující reklamu nad šest metrů čtverečních.

Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové billboardy, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit. Primátor již dříve s kritikou nesouhlasil, je prý založena na lživých údajích. Považuje ji za nedemokratický zásah do voleb.

Komentáře

Hlavní zprávy

Dovolená je pro Čechy stěžejním bodem v kalendáři. Podle průzkumu balí až den před odjezdem

vydáno 18. května 2024  14:00

Ačkoli před odjezdem na dovolenou někteří prožívají mírnou nervozitu, u třetiny Čechů převládá radost a nadšení. Preferují kombinaci aktivní dovolené a...  celý článek

Je rozhodně lepší trávit čas v kolektivu než sedět doma a litovat se, říká parahokejista Krupička

vydáno 18. května 2024  7:00

Sport miluje. Česko reprezentoval na čtyřech paralympiádách. Při poslední výpravě se Zdeněk Krupička dokonce stal vlajkonošem.  celý článek

Paralelní světy, kočka a pocuchaný mozek. Bestseller Temná hmota nepřekvapuje

Strážce streamu
vydáno 17. května 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Štve vás manželka? Děti pořád jen pyskují? Šéf je blbec? Nevadí. Stačí, když si promyslíte, jaké vaše životní rozhodnutí vás do tohohle neutěšeného...  celý článek

Fanoušci MHD vymění letos na akci Autobusový den terminál metra Letňany za Letenskou pláň

vydáno 17. května 2024  5:00

„Po šesti minulých ročnících, které se konaly v terminálu u stanice metra C Letňany, se letošní akce uskuteční na zcela novém místě! V sobotu 18. května...  celý článek