metro.cz

Letošní Prague Pride hlásá: Všichni jsme stejně teplí

  13:59
Pátý ročník festivalu Prague Pride, který se uskuteční od 10. do 16. srpna, představil novou kampaň. Na plakátech je líbající se pár pod termokamerou a pod ním vícevýznamové heslo: „Všichni jsme stejně teplí“ s připomenutím, že běžná teplota každého lidského těla je 36,5 stupně Celsia.

Další 2 fotografie v galerii
Prague Pride | foto: Pavel Tůma

Kampaň je reakcí na nárůst šikany a extremistických nálad v české společnosti, které jsou namířeny vůči jakýmkoli odlišnostem a obvykle pramení z neznalosti.

„Lidé se vždy bojí toho, co neznají. Proto festivalem chceme zprostředkovat vzájemné poznání mezi LGBT komunitou (zkratka označující lesby, gaye, bisexuály a transgender osoby) a většinovou společností. Prague Pride není jen sobotní veselý průvod, ale celý týden s rozmanitým programem, v němž si jistě každý dokáže vybrat akci, která jej osloví,“ uvedla ředitelka festivalu Kateřina Saparová.

Součástí festivalu budou také letos kulturní, společenské, debatní i duchovní akce. V týdnu před sobotním průvodem vyroste na Střeleckém ostrově festivalová vesnička.

Lidé zde mohou navštívit koncerty, umělecké workshopy, sportovní odpoledne nebo si třeba užít piknik. V Pride House se letos promění Langhans – Centrum Člověka v tísni, kde se po celý týden budou konat veřejné debaty.

Prague Pride 2015 přivítá významné mezinárodní hosty, řada z nich se přijede podělit o svůj inspirativní příběh na večeru Pride Voices. Bude mezi nimi bývalá islandská premiérka a první veřejně vyoutovaná hlava národní vlády Jóhanna Sigurðardóttir, nizozemský plavec Johan Kenkhuis – jeden z 11 otevřeně gay sportovců na olympiádě v Athénách 2004 nebo palestinský gay Abdul Rawashdi z oceňovaného dokumentu Yariva Mosera Neviditelní, který se před svou rodinou musel ukrývat na území Izraele.

Kompletní program čítající více než 120 akcí bude během července zveřejněn na www.praguepride.cz.

Autorem letošní kampaně, která slogan „Všichni jsme stejně teplí“ doprovází záběry lidí pořízenými termokamerou, je kreativní tým agentury Made by Vaculík ve složení Vít Bártek, Václav Matoušek a Pavel Sobek.

Digitální oddělení agentury navíc speciálně pro tuto kampaň vyvíjí facebookovou aplikaci, s jejíž pomocí si mohou uživatelé na svoji fotku dodat termoefekt a podpořit tak akci.

Autor: Metro.cz
zpět na článek