metro.cz

Kadjar byl v lázních. Renault prokoukl a dostal nové motory

  12:33
S novým rokem se českému trhu představil omlazený Renault Kadjar. Oblíbené SUV dostalo řadu novinek.

Další 1 fotografie v galerii
Překonat brod není problém. | foto: Archiv

Není to nová generace, říkejme tomu spíš léčebná kúra. Nebo lépe omlazovací kúra, léčit v podstatě nebylo moc co. Kompaktní SUV Renault Kadjar prodělalo modernizaci, hned při čelním pohledu rozeznáte nová LED světla, uvnitř se zase změnil interiér a vedle nových barev dostalo auto i nové motory. Jeden z nich jsme rovnou vyzkoušeli v redakčním testu.

Nejdřív ale obecně. V televizi běží soustavně hezké reklamy hlásající, že kadjar je pro ty, kteří chtějí jet svou cestou. A právě že i necestou. Češi milují čtyřkolky a vyšší auta do terénu. Jak je to s prodeji?

Od roku 2015 se ho celkově prodalo 450 tisíc kusů, v Česku drží příčky v prodejnosti až někde za číslem šedesát. V ulicích je auto vidět, ale potýká se s obrovskou konkurencí v tomto segmentu. Na krk mu paradoxně šlape kůň z vlastní stáje – Dacia Duster, která je levnější a nabízí také pohon všech kol. Ten je v případě kadjaru dostupný ve verzi se 150koňovým dieselem za cenu od 737 400 korun, což může být odrazující. Nejlevnější verze kadjaru stojí už 530 tisíc. To mluvíme o 140koňovém přeplňovaném čtyřválci 1.3 TCe. Námi testovaná verze je už za 657 tisíc, má také benzinový čtyřválec, ale 160koňový a automatickou spojku. Tento motor je zcela nový, společně se zmíněným turbodieselovým čtyřválcem 1.7 Blue dCi o síle 150 koní. Čtveřici motorů v nabídce uzavírá ještě slabší 115koňový 1.5 Blue dCi.

Námi testovaný motor, který vznikl ve spolupráci aliance Renault-Nissan a koncernu Daimler, nenadchl, ale zároveň nijak nezklamal. Chtěl by více svižnější reakce při sešlápnutí plynu, ale když už se turbo „čaplo“, jeho tah byl postupný a rychlejší tempo mu nedělalo vůbec problém. Navíc je perfektně odhlučněný, avizovaná nízká spotřeba (průměrná 5,9 litru) se však nekonala – možná to bylo nízkými teplotami, syrovostí motoru (auto mělo najeto jen tři tisíce kilometrů) i nehospodárnou jízdou, ale průměrná hodnota během testu se nám ustálila na číslu 8,6. Stáhnout by to jistě šlo. Nejvíc změn se odehrálo uvnitř, nový je středový panel a v něm sedmipalcová obrazovka multimediálního systému R-Link 2. Má jasnější obraz a rychlejší reakce na pokyn. Hlasové ovládání fungovalo perfektně. Změnily se i ovladače klimatizace. Plasty vypadají hodnotněji a sedačky mají nastavitelnou délku sedáku. Potěší detaily – do předních dveří se vejde 1,5litrová PET lahev a na zadních místech jsou dva USB porty.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek