metro.cz

Češi si uvědomují, že před začátkem sezony může být nabídka omezená, říká šéf cestovní kanceláře

  5:08
Největší tuzemská cestovní kancelář přišla s novou strategií. Klade nyní důraz na klienty starší padesáti let. Můžou si ze speciálního katalogu vybrat ze zájezdů, kde je pro ně mnoho výhod. Rádi například kombinují pobytový zájezd s poznáváním památek. „Obecně je největší zájem o Turecko, to je hit,“ říká deníku Metro obchodní šéf Exim Tours Petr Kostka. Jaké další trendy v cestování Čechů prozradil?
Petr Kostka | foto: Archiv

Co nyní v oblasti nákupu zájezdů mezi Čechy letí?
Je to určitě nákup zájezdů na first minute, které stále nabývají na popularitě. Češi si totiž uvědomují, že těsně před začátkem sezony může být nabídka velmi omezená, dovolenou si proto raději zařizují s předstihem, a to i díky výhodám, které k nákupům takových zájezdů nabízíme.

Jaké destinace jsou nejvíce v oblibě?
Nežádanější u leteckých dovolených jsou Turecko, Řecko, Egypt, Tunisko a Itálie.

Turecko je silné už pár let. Proč tomu tak je?
Turecko má letos jednoznačně největší nárůst prodejů a zájmu ze všech destinací. Hraje mu do karet zejména výborný poměr ceny a výkonu, ale také to, že je ideální destinací pro rodinnou dovolenou. Rodiny s dětmi vyhledávají hlavně hotely vybavené vodními parky, větší množství bazénů a dalšího volnočasového vybavení.

Rodinné zájezdy jsou jedna věc, ale nyní máte novou strategii i se staršími klienty. Proč?
Na letní sezonu 2019 jsme připravili speciální katalog s dotovanými zájezdy pro klientelu ve věku 50+, ve kterém jsme vyslyšeli jejich poptávku a udělali ho na míru. Katalog je výjimečný tím, že je rozdělen do kategorií 50+, 55+, 60+ a 65+ a navíc v rámci dotovaných zájezdů obsahuje novinky mezi destinacemi, jako je například Egypt, Tunisko, Kapverdské ostrovy a další. Nechybí samozřejmě Turecko a řecké ostrovy.

Jaké výhody tedy této cílovce nabízíte?
Nabídka pro klienty 50+ je samozřejmě zvýhodněna cenou a hlavně má výhody, které hoteliéři pro tuto věkovou kategorii nabízejí. Jako například výlety zdarma, jednolůžkové pokoje bez příplatku, služba lékaře v hotelu nebo třeba ochutnávky místní gastronomie. Díky těmto výhodám tyto zájezdy řadíme mezi pobytové a poznávací dohromady, což je u klientely 50+ velice oblíbené.

V minulosti se často propíraly reklamace zájezdů. Jaké podmínky nabízíte vy jako největší cestovka?
Máme zřízeno profesionální oddělení pro péči o zákazníky a snažíme se do katalogů dávat co nejvíc informací, abychom předešli možným reklamacím.

Ještě k těm first minute zájezdům. Pamatuji si na boom last minute, teď letí tento typ. Proč?
Oproti loňsku je aktuálně předprodej na first minute vyšší o téměř třicet procent. V případě nejžádanějších hotelů se totiž už teď stává, že v některých termínech je kapacita vyprodána – hlavně rodinné pokoje a oblíbené hotely s Mango kluby (v nich najatí animátoři pořádají program pro děti – pozn. red.).

Obchodním šéfem jste od minulého roku. Kam chcete cestovku posunout?
Máme dobré jméno na trhu a v naší cestovní kanceláři pracují skvělí lidé, kteří tvoří výborný kolektiv. Cílem všech zaměstnanců je co nejvíce plnit přání našich klientů a poskytovat jim korektní služby, vždyť dovolená je něco, na co se člověk těší celý rok. Věříme, že tato strategie je ta správná, a chceme v ní pokračovat – bez ní bychom se nemohli tolik let udržet na pozici jedničky na trhu u nás. Velkou výzvou jsou samozřejmě i technologie, do kterých investujeme s cílem nabídnout našim zákazníkům co nejširší a nejvýhodnější nabídku. 

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek