metro.cz

Dustinova kšiltovka i plavky paní Wheelerové. Seriál Stranger Things boduje i v obchodech

  5:56
Očekávaná třetí řada oblíbené série založené na hororové retro atmosféře Stranger Things láme rekordy nejen ve sledovanosti.
Vzorované košile i džíny s vysokým pasem. El, Mike a ostatní udávají módní trendy. | foto: LEVI’S

Seriál, jenž je oficiálně vysílán na streamovací televizní platformě Netflix (ale čeští fanoušci si ho také stahují, kde jen mohou), se nyní pokouší vyrovnat svému konkurentovi – společnosti Disney. V aktuální třetí řadě se proto ještě více zaměřil na retro kostýmy hlavních hrdinů, osmdesátkové outfity nechal v jednom z dílů hrdinky dokonce nakupovat a následně prodal práva na tematické oblečení inspirované tímto seriálem několika módním značkám.

Oficiální zboží inspirované seriálem tak nyní prodává například švédský řetězec s módním oblečením H&M. „Nejdřív jsem si myslela, že je na té košili rudá květina. Až pak mi došlo, že jde o nějakou příšerku ze seriálu. Co je to to Stranger Things?“ vyzvídala včera na našem redaktorovi prodavačka v H&M v obchodním centru na Černém Mostě.

Ze spojení Netflixu a H&M tu vznikla speciální bazénová kolekce, jejíž součástí je totiž také havajská košile, na níž jsou místo kytek čelisti seriálových příšer – demogorgonů. Za pár stovek tu seženete i plavky paní Wheelerové, které mají v ději důležitou roli.

Pozadu nezůstává ani značka Levi’s. Ta od začátku července fanouškům umožňuje pořídit si kousky přímo ze seriálu, jako je například mikina s logem městečka Hawkins. „Kolekce zahrnuje také košili a džíny, které má na sobě Eleven, nebo kšiltovku a potištěné tričko, jež nosí Dustin,“ chlubí se Levi’s. Podobné seriálem inspirované zboží nabízí také firma Nike. Seriál má i svou Lego stavebnici.

Netflix chce prodejem práv na oblečení efektivněji konkurovat Disneymu. Ten má již nyní za zboží inspirované filmy a seriály pod jeho taktovkou miliardové příjmy. Disney, jenž vlastní práva třeba na produkty ze světa Star Wars, Avengers či animáků od Pixaru, dokonce dovedl svůj zdánlivě sekundární finanční zdroj k dokonalosti. Po vzoru firmy Mattel, která dříve tvořila a tvoří seriály kvůli prodeji svých figurek, totiž dal vzniknout hned několika filmům téměř výhradně kvůli ziskům za hračky. „Autíčka s očičky prodala tolik plyšáků, penálů, osušek a omalovánek, že Pixar přišel s dvojkou, aniž by vlastně tušil, o čem by měla být. Výsledkem byla nejhorší pixarovka,“ okomentoval trend pro web moviezone.cz kritik Václav Rybář.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek