metro.cz

Počasí v Praze

16 °C / 26 °C

Neděle 14. července 2024. Svátek má Karolína

Dustinova kšiltovka i plavky paní Wheelerové. Seriál Stranger Things boduje i v obchodech

  5:56
Očekávaná třetí řada oblíbené série založené na hororové retro atmosféře Stranger Things láme rekordy nejen ve sledovanosti.
Vzorované košile i džíny s vysokým pasem. El, Mike a ostatní udávají módní trendy. | foto: LEVI’S

Seriál, jenž je oficiálně vysílán na streamovací televizní platformě Netflix (ale čeští fanoušci si ho také stahují, kde jen mohou), se nyní pokouší vyrovnat svému konkurentovi – společnosti Disney. V aktuální třetí řadě se proto ještě více zaměřil na retro kostýmy hlavních hrdinů, osmdesátkové outfity nechal v jednom z dílů hrdinky dokonce nakupovat a následně prodal práva na tematické oblečení inspirované tímto seriálem několika módním značkám.

Oficiální zboží inspirované seriálem tak nyní prodává například švédský řetězec s módním oblečením H&M. „Nejdřív jsem si myslela, že je na té košili rudá květina. Až pak mi došlo, že jde o nějakou příšerku ze seriálu. Co je to to Stranger Things?“ vyzvídala včera na našem redaktorovi prodavačka v H&M v obchodním centru na Černém Mostě.

Ze spojení Netflixu a H&M tu vznikla speciální bazénová kolekce, jejíž součástí je totiž také havajská košile, na níž jsou místo kytek čelisti seriálových příšer – demogorgonů. Za pár stovek tu seženete i plavky paní Wheelerové, které mají v ději důležitou roli.

Pozadu nezůstává ani značka Levi’s. Ta od začátku července fanouškům umožňuje pořídit si kousky přímo ze seriálu, jako je například mikina s logem městečka Hawkins. „Kolekce zahrnuje také košili a džíny, které má na sobě Eleven, nebo kšiltovku a potištěné tričko, jež nosí Dustin,“ chlubí se Levi’s. Podobné seriálem inspirované zboží nabízí také firma Nike. Seriál má i svou Lego stavebnici.

Netflix chce prodejem práv na oblečení efektivněji konkurovat Disneymu. Ten má již nyní za zboží inspirované filmy a seriály pod jeho taktovkou miliardové příjmy. Disney, jenž vlastní práva třeba na produkty ze světa Star Wars, Avengers či animáků od Pixaru, dokonce dovedl svůj zdánlivě sekundární finanční zdroj k dokonalosti. Po vzoru firmy Mattel, která dříve tvořila a tvoří seriály kvůli prodeji svých figurek, totiž dal vzniknout hned několika filmům téměř výhradně kvůli ziskům za hračky. „Autíčka s očičky prodala tolik plyšáků, penálů, osušek a omalovánek, že Pixar přišel s dvojkou, aniž by vlastně tušil, o čem by měla být. Výsledkem byla nejhorší pixarovka,“ okomentoval trend pro web moviezone.cz kritik Václav Rybář.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Zrodil se nový Donald Trump – mučedník a možná i „nesestřelitelný“ vítěz prezidetských voleb

vydáno 14. července 2024  17:49

Měla to být jen další zastávka v úspěšné kampani Donalda Trumpa. V pensylvánském městečku Butler přivítali svého oblíbence bouřlivým potleskem. Po 15...  celý článek

Chcete důkladně poznat Krušné hory? Zkuste to třeba s běžcem a spisovatelem Štěpánem

vydáno 13. července 2024  12:57

Není asi místo v Krušných horách, kam by noha Štěpána Javůrka nevstoupila. Úspěšný spisovatel je má prochozené, proběhané, projet na lyžích i na kole i...  celý článek

Trička a mikiny s logem kapel mají fanoušci rádi. Na festivalu se většinou vše vyprodá

vydáno 14. července 2024  5:26

Trička a mikiny s logem oblíbené kapely nebo akce, hrneček, tužka... To všechno se skrývá pod anglickým slovem merchandising. „Poslední tři kolekce byly...  celý článek

Tradici českých jadranských dovolených založily už Šulcovy lázeňské vlaky

vydáno 14. července 2024  6:18

Vybrat dovolenou a její zaplacení lze zvládnout díky internetu za pár minut. Na této planetě není téměř místo, kam by se nedalo cestovat, pokud se tam...  celý článek