metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 22 °C

Neděle 1. října 2023. Svátek má Igor
Vzorované košile i džíny s vysokým pasem. El, Mike a ostatní udávají módní trendy. | foto: LEVI’S

Dustinova kšiltovka i plavky paní Wheelerové. Seriál Stranger Things boduje i v obchodech

  5:56
Očekávaná třetí řada oblíbené série založené na hororové retro atmosféře Stranger Things láme rekordy nejen ve sledovanosti.

Seriál, jenž je oficiálně vysílán na streamovací televizní platformě Netflix (ale čeští fanoušci si ho také stahují, kde jen mohou), se nyní pokouší vyrovnat svému konkurentovi – společnosti Disney. V aktuální třetí řadě se proto ještě více zaměřil na retro kostýmy hlavních hrdinů, osmdesátkové outfity nechal v jednom z dílů hrdinky dokonce nakupovat a následně prodal práva na tematické oblečení inspirované tímto seriálem několika módním značkám.

Oficiální zboží inspirované seriálem tak nyní prodává například švédský řetězec s módním oblečením H&M. „Nejdřív jsem si myslela, že je na té košili rudá květina. Až pak mi došlo, že jde o nějakou příšerku ze seriálu. Co je to to Stranger Things?“ vyzvídala včera na našem redaktorovi prodavačka v H&M v obchodním centru na Černém Mostě.

Ze spojení Netflixu a H&M tu vznikla speciální bazénová kolekce, jejíž součástí je totiž také havajská košile, na níž jsou místo kytek čelisti seriálových příšer – demogorgonů. Za pár stovek tu seženete i plavky paní Wheelerové, které mají v ději důležitou roli.

Pozadu nezůstává ani značka Levi’s. Ta od začátku července fanouškům umožňuje pořídit si kousky přímo ze seriálu, jako je například mikina s logem městečka Hawkins. „Kolekce zahrnuje také košili a džíny, které má na sobě Eleven, nebo kšiltovku a potištěné tričko, jež nosí Dustin,“ chlubí se Levi’s. Podobné seriálem inspirované zboží nabízí také firma Nike. Seriál má i svou Lego stavebnici.

Netflix chce prodejem práv na oblečení efektivněji konkurovat Disneymu. Ten má již nyní za zboží inspirované filmy a seriály pod jeho taktovkou miliardové příjmy. Disney, jenž vlastní práva třeba na produkty ze světa Star Wars, Avengers či animáků od Pixaru, dokonce dovedl svůj zdánlivě sekundární finanční zdroj k dokonalosti. Po vzoru firmy Mattel, která dříve tvořila a tvoří seriály kvůli prodeji svých figurek, totiž dal vzniknout hned několika filmům téměř výhradně kvůli ziskům za hračky. „Autíčka s očičky prodala tolik plyšáků, penálů, osušek a omalovánek, že Pixar přišel s dvojkou, aniž by vlastně tušil, o čem by měla být. Výsledkem byla nejhorší pixarovka,“ okomentoval trend pro web moviezone.cz kritik Václav Rybář.

Komentáře

Hlavní zprávy

Smíchovský fenomén. Ani pivovar, ani feťáci. Ale lávka, pro lidi je to nostalgie

PRAHA? AHA!
vydáno 1. října 2023  11:19

Zvedněte pohled od displeje mobilního telefonu a zkuste vnímat, kudy chodíte, kolem čeho chodíte a po čem chodíte. Možná vás překvapí, co vám celé roky...  celý článek

Česká mapa kávy je pestrá, ale nejčastěji pijeme dva druhy. Stále žije také „turek“

vydáno 1. října 2023  6:34

Právě dnes můžete oslavit Světový den kávy. Češi v posledních letech zkonzumují podle zjištění Českého statistického úřadu (ČSÚ) necelých dva a půl...  celý článek

Komerční sdělení

Raiffeisenbank financuje skupině Winning Group akviziční příležitosti v Německu

vydáno 1. října 2023

Raiffeisenbank úspěšně poskytuje finanční podporu skupině Winning Group při strategických akvizicích německých společností z automobilového odvětví.   celý článek

V USA se mi líbila otevřenost, v Česku miluji kulturu, říká dcera legendárního hokejisty

vydáno 30. září 2023  5:26

Zpěvačka Dominika Hašková, známá z mezinárodní kapely We Are Domi, prožila dětství s rodinou v Severní Americe, pak strávila několik let v Česku a vydala...  celý článek