Pootevřu haubnu. Nejdřív opatrně, aby mě to nekouslo. Pak úplně. Ovane mě horký vzduch. V osmi stájích, které jsou pode mnou postaveny vidlicově pod pravým úhlem, je namačkáno 405 koní.
Už jsou celí nedočkaví, kopyty mlátí o stěny válců, motor se třese, dva výfuky brblají, ale silentbloky je drží na uzdě. Vytáčet naprázdno tohle americké železo z roku 2013 chce notnou dávku sebeovládání. Držíte mohutný věnec volantu a víte, že po uvolnění brzdy vám dokáže tahle legendární pátá generace Chevroletu Camaro vyvolat extatický stav. Nebo naopak – poslat vás přímo do pekla, kam ostatně sama patří. Pokud neukočírujete svoje touhy, tahle kára vám neuvážené řízení velmi ráda vrátí. Pohon zadních kol a zledovatělý povrch v kombinaci s točivým momentem 556 Nm ve 4300 ot./min. může být snadno vaše poslední jízda.
Vrtění zadkem povoleno
Jenže andílkové si tohle auto zrovna nepořizují, takže vrtění zadkem v zatáčce a občasná jízda dveřmi napřed jsou na denním pořádku. Oproti Fordu Mustang, se kterým je je camaro často srovnáváno, je to ale trochu jiné svezení – surovější, mnohem náročnější a takové... neohrabané a neotesané. V dobrém slova smyslu. Kdo má rád zpětnou vazbu od volantu, libuje si v tom, že cítí na silnici každý přejetý kamínek a auto mu neodpustí byť malinkou chybičku, pochopí. Neotesanost se v této mašině taví na přednost. Je to jednoduché, musíte ho prostě „řídit“. Jako za starých časů.
S nabídkou vyzkoušet novou peer-to-peer carsharingovou službu jménem SmileCar, kde lidé sdílí svoje auta, jsme neváhali příliš dlouho – když jsme tedy v záplavě nabízených aut objevili tenhle poklad. Jak takové sdílení aut funguje, si přečtěte v boxu vpravo. Chevrolet Camaro je typickým zástupcem sportovních aut, kterým se říká muscle cars. Jeho první generaci automobilka Chevrolet, což je divize General Motors, představila už v roce 1966 právě jako konkurenta Fordu Mustang. Jeho úspěchů ale nikdy nedosáhl. Podařilo se to až v této páté generaci, jež se vyráběla od roku 2009 do roku 2015 a kterou proslavil i film Transformers. Po uvedení na trh se jej prodávalo více než mustangů i dalšího konkurenta Dodge Challenger. Nyní se už camaro vyrábí v šesté generaci.
Zkrotí ho jedině vymítač
Camaro vyvolává respekt, působí hrozivě, zní drsně a není to každému po chuti. A to je právě to nejlepší, protože nenechá nikoho chladným. Má pár chybiček, šestistupňová automatická převodovka by mohla být přesnější, také výhled přes úzká okna není nic moc, ale čert to vem. Ikonou zůstává zejména pro svůj podélně uložený 6,2litrový osmiválec s výkonem 298 kW v 5900 ot./min. Díky němu umí i přes váhu 2,2 tuny udělat stovku za 5,4 sekundy a dosáhne rychlosti 250 km/h. Jasně, všechny ty hodnoty zdaní benzinová nádrž. Technický list uvádí kombinovanou spotřebu 18,9 litru na sto kilometrů. Ale i Ďábla lze zkrotit, nemyslete si. Poté, co Dodge představil 840koňový model Challenger SRT Demon, přišel nedávno úpravce Hennessey s nejrychlejším camarem šesté generace. To se umí rozjet až na 349 km/h. Má rovnou 1000 koní a jmenuje se Exorcist. Vymítač.
Jak funguje carsharing
|