metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 22 °C

Neděle 1. října 2023. Svátek má Igor
Barrandovský most | foto: Lovecz - Wikimedia Commons

Barrandovský most chtějí opravovat letos

  12:32
O osudu mostu spojujícího čtvrtou a pátou městskou část rozhodnou již zítra odborníci.

Pustit se do opravy Barrandovského mostu nesprávně znamená politickou sebevraždu. Tohle tvrzení koluje v magistrátních kuloárech již hezkých pár let. Je totiž jasné, že při plném uzavření 350 metrů dlouhého přemostění spojujícího nejen Prahu 4 a Prahu 5, ale také části Městského okruhu, pravděpodobně zkolabuje doprava v půlce metropole.

Podle technické správy komunikací (TSK) je však nutné spustit práce již ve druhé polovině letošního roku. „Zítra se bude na výboru pro dopravu zastupitelstva projednávat náš materiál, který zahrnuje detailnější plán prací. Projekt celkové rekonstrukce dalších částí mostu bude dokončen v roce 2021,“ říká mluvčí TSK Barbora Lišková.

Barrandovský most

  • Silniční most přes Vltavu je coby součást Městského okruhu jednou z nejvytíženějších komunikací v Česku. Most svírá s korytem Vltavy ostrý úhel 53° a celkem jej tvoří osm jízdních pruhů.
  • Most tvoří dvě samostatné nosné konstrukce se společnou spodní stavbou. Oba mosty byly vybudovány mezi léty 1978–1988 a levý, jižněji položený, byl zprovozněn v roce 1983. Délka přemostění je proměnná, ve střednici je to 343,7 metru.
  • Oprava vyžaduje sejmutí kompletního příslušenství včetně betonových svodidel a říms, celkovou výměnu mostního svršku s novou izolací a výměnou odvodnění, kompletní výměnu povrchu vozovek a chodníků, úpravu osvětlení a přeložek inženýrských sítí. Proběhne sanace pláště.

Z materiálu, který má k dispozici i deník Metro, vyplývá, že je na tom takzvaný Barranďák o něco hůř, než se předpokládalo. Brzy by totiž nemusel 144 tisíc aut, která po něm podle TSK denně projíždějí, unést. Pracovníci TSK jsou však realisté, a tak mají již vymyšleno, jak by šlo práce skloubit se zachováním alespoň částečného provozu.

Vše bude záležet na tom, jak se k celé věci postaví dopravní výbor. „Po zkušenostech z kompletní opravy Nuselského mostu bude stavební činnost rozdělena do etap a rozloží se do více let za účelem minimalizace dopravních omezení. Zachování průjezdnosti bude vždy minimálně 2+2 jízdní pruhy v obou směrech. Práce mají probíhat v letech 2020 a 2021 na spodní stavbě a některých rampách, podle předpokladu bez větších omezení. Práce na vrchní stavbě s omezením dopravy začnou zřejmě na jaře 2022,“ vysvětluje Lišková.

Technicky jde o mosty dva. Každý má svou nosnou konstrukci, na každé se dá pracovat zvlášť. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Česká mapa kávy je pestrá, ale nejčastěji pijeme dva druhy. Stále žije také „turek“

vydáno 1. října 2023  6:34

Právě dnes můžete oslavit Světový den kávy. Češi v posledních letech zkonzumují podle zjištění Českého statistického úřadu (ČSÚ) necelých dva a půl...  celý článek

Komerční sdělení

Raiffeisenbank financuje skupině Winning Group akviziční příležitosti v Německu

vydáno 1. října 2023

Raiffeisenbank úspěšně poskytuje finanční podporu skupině Winning Group při strategických akvizicích německých společností z automobilového odvětví.   celý článek

V USA se mi líbila otevřenost, v Česku miluji kulturu, říká dcera legendárního hokejisty

vydáno 30. září 2023  5:26

Zpěvačka Dominika Hašková, známá z mezinárodní kapely We Are Domi, prožila dětství s rodinou v Severní Americe, pak strávila několik let v Česku a vydala...  celý článek

Kombo nesrovnatelných novinek. Dejte si Medvěda na Koksu a po něm opulentní Babylon

Strážce streamu
vydáno 29. září 2023  14:00

STRÁŽCE STREAMU K výběru tématu aktuálního Strážce streamu mě tentokrát ponoukla aktuální nabídka čerstvě přidaných filmových titulů dostupných na streamovací platformě...  celý článek