metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 20 °C

Sobota 27. dubna 2024. Svátek má Jaroslav

Chasník v kroji, zahradník i fanda do komiksů. Rozebrali jsme sebeprezentaci primátora

  17:15
Pirátor, Hřibátor, šéf koalice novinových titulků či vidlák ze Slavičína. Všechny tyhle přezdívky vyfasoval za tři roky vedení hlavního města Zdeněk Hřib. Jak je ale u něj zvykem, z většiny z nich si zároveň stihl udělat legraci na sociálních sítích. Na těch se mu podle marketingových odborníků docela daří.
Příspěvky Zdeňka Hřiba na sociálních sítích jsou často nápadité.

Příspěvky Zdeňka Hřiba na sociálních sítích jsou často nápadité. | foto: REPRO FACEBOOK

„Pan primátor Hřib nepodcenil význam sociálních médií a využívá je velmi správně. Napříč jeho profily nevidíme unifikovaná sterilní vyjádření, ale na každé síti komunikuje adekvátně – volí vhodná témata a způsob jejich zpracování. A tak to má být, vždyť na Twitteru oslovuje jiné publikum než na TikToku a Instagram si žádá jinou komunikační strategii než LinkedIn,“ říká pro deník Metro Ondřej Tyleček z agentury Fairy Tailors, jenž se specializuje na management sociálních sítí.

„Přestože je zřejmé, že pan primátor netvoří příspěvky na sociální sítě vždy sám, jeho komunikace působí autenticky,“ dodává Tyleček. To však neznamená, že zde není prostor pro další zlepšení. Diskuse pod příspěvky na Hřibově facebookové stránce by si podle marketingových expertů rozhodně zasloužila aktivnější moderaci. „A tím nemyslíme cenzuru kritických názorů, ale aktivní reakci na slušnou a konstruktivní kritiku. Diskutující by tak viděli, že si jejich názoru pan primátor váží. Vysloveně nenávistné komentáře je pak správné skrýt, aby nevybízely další diskutující k agresi,“ míní Tyleček.

Takhle primátor slavil výročí 30 let od vyhlášení nezávislosti Ukrajiny.

Příspěvky na Hřibově instagramovém účtu jsou podle Tylečka jiná káva. Obsahují totiž příliš mnoho textu. „Rozsahem často odpovídají analogickým příspěvkům na Facebooku. Instagram je přitom zejména vizuální síť, většinu informace je zde nutné sledujícím předat přímo obrázkem nebo videem. Nedostatečně jsou využívány hashtagy jako důležitý vyhledávací parametr této sítě,“ doplňuje pro deník Metro Tyleček a dodává, že by primátor mohl být ještě aktivnější na sociální síti LinkedIn. „Volí zde správná odborná témata i formu, ale zveřejňuje příspěvky velmi zřídka,“ vysvětluje Tyleček.

Primátor versus premiér. Tahle bitva se přiostřila hlavně před volbami.

Na facebookovém profilu primátora Hřiba se dočtete, že je spravován Kanceláří primátora hlavního města Prahy. Komentáře a odpovědi na zprávy má pak podle zmíněného textu psát primátor osobně, ale i Kancelář primátora hlavního města Prahy. Z tohoto faktu si dělal nedávno legraci i publicista Janek Rubeš. „Jen mi přijde komické, když se pak na Facebooku hádá primátor s premiérem, ale ve skutečnosti si to jen píšou nějací kluci, které ani veřejnost nezná,“ svěřil v červenci Metru Rubeš.

Primátor také často sází stromy. Fotek s lopatou má několik.

Deník Metro s pomocí marketingových odborníků rozebral primátorovu sebeprezentaci na Facebooku již v minulosti. To, že primátor a jeho tým umí dobře využívat algoritmy na sociální síti Facebook, si myslí také marketingový expert Robert Němec. Vedle primátora bývají vyzdvihovány také profily náměstků Adama Scheinherra (pro oblast dopravy) a Pavla Vyhnánka (pro finance a rozpočet). Ti jsou chválení například za to, že v poslední době hojně pod příspěvky také diskutují. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek