„Pan primátor Hřib nepodcenil význam sociálních médií a využívá je velmi správně. Napříč jeho profily nevidíme unifikovaná sterilní vyjádření, ale na každé síti komunikuje adekvátně – volí vhodná témata a způsob jejich zpracování. A tak to má být, vždyť na Twitteru oslovuje jiné publikum než na TikToku a Instagram si žádá jinou komunikační strategii než LinkedIn,“ říká pro deník Metro Ondřej Tyleček z agentury Fairy Tailors, jenž se specializuje na management sociálních sítí.
„Přestože je zřejmé, že pan primátor netvoří příspěvky na sociální sítě vždy sám, jeho komunikace působí autenticky,“ dodává Tyleček. To však neznamená, že zde není prostor pro další zlepšení. Diskuse pod příspěvky na Hřibově facebookové stránce by si podle marketingových expertů rozhodně zasloužila aktivnější moderaci. „A tím nemyslíme cenzuru kritických názorů, ale aktivní reakci na slušnou a konstruktivní kritiku. Diskutující by tak viděli, že si jejich názoru pan primátor váží. Vysloveně nenávistné komentáře je pak správné skrýt, aby nevybízely další diskutující k agresi,“ míní Tyleček.
Příspěvky na Hřibově instagramovém účtu jsou podle Tylečka jiná káva. Obsahují totiž příliš mnoho textu. „Rozsahem často odpovídají analogickým příspěvkům na Facebooku. Instagram je přitom zejména vizuální síť, většinu informace je zde nutné sledujícím předat přímo obrázkem nebo videem. Nedostatečně jsou využívány hashtagy jako důležitý vyhledávací parametr této sítě,“ doplňuje pro deník Metro Tyleček a dodává, že by primátor mohl být ještě aktivnější na sociální síti LinkedIn. „Volí zde správná odborná témata i formu, ale zveřejňuje příspěvky velmi zřídka,“ vysvětluje Tyleček.
Na facebookovém profilu primátora Hřiba se dočtete, že je spravován Kanceláří primátora hlavního města Prahy. Komentáře a odpovědi na zprávy má pak podle zmíněného textu psát primátor osobně, ale i Kancelář primátora hlavního města Prahy. Z tohoto faktu si dělal nedávno legraci i publicista Janek Rubeš. „Jen mi přijde komické, když se pak na Facebooku hádá primátor s premiérem, ale ve skutečnosti si to jen píšou nějací kluci, které ani veřejnost nezná,“ svěřil v červenci Metru Rubeš.
Deník Metro s pomocí marketingových odborníků rozebral primátorovu sebeprezentaci na Facebooku již v minulosti. To, že primátor a jeho tým umí dobře využívat algoritmy na sociální síti Facebook, si myslí také marketingový expert Robert Němec. Vedle primátora bývají vyzdvihovány také profily náměstků Adama Scheinherra (pro oblast dopravy) a Pavla Vyhnánka (pro finance a rozpočet). Ti jsou chválení například za to, že v poslední době hojně pod příspěvky také diskutují.