metro.cz

Počasí v Praze

18 °C / 32 °C

Sobota 27. července 2024. Svátek má Věroslav

Chasník v kroji, zahradník i fanda do komiksů. Rozebrali jsme sebeprezentaci primátora

  17:15
Pirátor, Hřibátor, šéf koalice novinových titulků či vidlák ze Slavičína. Všechny tyhle přezdívky vyfasoval za tři roky vedení hlavního města Zdeněk Hřib. Jak je ale u něj zvykem, z většiny z nich si zároveň stihl udělat legraci na sociálních sítích. Na těch se mu podle marketingových odborníků docela daří.
Příspěvky Zdeňka Hřiba na sociálních sítích jsou často nápadité.

Příspěvky Zdeňka Hřiba na sociálních sítích jsou často nápadité. | foto: REPRO FACEBOOK

„Pan primátor Hřib nepodcenil význam sociálních médií a využívá je velmi správně. Napříč jeho profily nevidíme unifikovaná sterilní vyjádření, ale na každé síti komunikuje adekvátně – volí vhodná témata a způsob jejich zpracování. A tak to má být, vždyť na Twitteru oslovuje jiné publikum než na TikToku a Instagram si žádá jinou komunikační strategii než LinkedIn,“ říká pro deník Metro Ondřej Tyleček z agentury Fairy Tailors, jenž se specializuje na management sociálních sítí.

„Přestože je zřejmé, že pan primátor netvoří příspěvky na sociální sítě vždy sám, jeho komunikace působí autenticky,“ dodává Tyleček. To však neznamená, že zde není prostor pro další zlepšení. Diskuse pod příspěvky na Hřibově facebookové stránce by si podle marketingových expertů rozhodně zasloužila aktivnější moderaci. „A tím nemyslíme cenzuru kritických názorů, ale aktivní reakci na slušnou a konstruktivní kritiku. Diskutující by tak viděli, že si jejich názoru pan primátor váží. Vysloveně nenávistné komentáře je pak správné skrýt, aby nevybízely další diskutující k agresi,“ míní Tyleček.

Takhle primátor slavil výročí 30 let od vyhlášení nezávislosti Ukrajiny.

Příspěvky na Hřibově instagramovém účtu jsou podle Tylečka jiná káva. Obsahují totiž příliš mnoho textu. „Rozsahem často odpovídají analogickým příspěvkům na Facebooku. Instagram je přitom zejména vizuální síť, většinu informace je zde nutné sledujícím předat přímo obrázkem nebo videem. Nedostatečně jsou využívány hashtagy jako důležitý vyhledávací parametr této sítě,“ doplňuje pro deník Metro Tyleček a dodává, že by primátor mohl být ještě aktivnější na sociální síti LinkedIn. „Volí zde správná odborná témata i formu, ale zveřejňuje příspěvky velmi zřídka,“ vysvětluje Tyleček.

Primátor versus premiér. Tahle bitva se přiostřila hlavně před volbami.

Na facebookovém profilu primátora Hřiba se dočtete, že je spravován Kanceláří primátora hlavního města Prahy. Komentáře a odpovědi na zprávy má pak podle zmíněného textu psát primátor osobně, ale i Kancelář primátora hlavního města Prahy. Z tohoto faktu si dělal nedávno legraci i publicista Janek Rubeš. „Jen mi přijde komické, když se pak na Facebooku hádá primátor s premiérem, ale ve skutečnosti si to jen píšou nějací kluci, které ani veřejnost nezná,“ svěřil v červenci Metru Rubeš.

Primátor také často sází stromy. Fotek s lopatou má několik.

Deník Metro s pomocí marketingových odborníků rozebral primátorovu sebeprezentaci na Facebooku již v minulosti. To, že primátor a jeho tým umí dobře využívat algoritmy na sociální síti Facebook, si myslí také marketingový expert Robert Němec. Vedle primátora bývají vyzdvihovány také profily náměstků Adama Scheinherra (pro oblast dopravy) a Pavla Vyhnánka (pro finance a rozpočet). Ti jsou chválení například za to, že v poslední době hojně pod příspěvky také diskutují. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

První várka závěrečné řady Cobra Kai je na Netflixu. Přídavek dorazí až v listopadu

Strážce streamu
vydáno 26. července 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Trochu kalkul, trochu podraz a skoro určitě chytrá marketingová strategie. Tak by se dal označit aktuální krok streamovací platformy Netflix, která si...  celý článek

Rád bych navázal na generaci Bobka a Křesťana a vrátil do Česka country muziku, říká Marpo

vydáno 26. července 2024  5:00

Otakar Petřina ml., alias Marpo, je na české hudební scéně známý už léta. Se svou kapelou Troublegang udává směr rapové scéně. Teď se ale pustil do nových...  celý článek

Peníze máme, s fyzičkou je to horší! Češi utrácejí za elektrokola klidně desetitisíce

vydáno 25. července 2024  5:22

Podle odhadů poradenské skupiny Moore Czech Republic se ekonomický optimismus Čechů mírně snižuje. Přesto jsou ochotní za leccos utrácet. Například za...  celý článek

Nejočekávanější komiksový snímek roku je tu. Na úspěchu Deadpoola vydělají fandové i producenti

vydáno 24. července 2024  15:56

Výbuchy, kulky i utržené končetiny létající vzduchem, proklatě černý humor. To vše nabídla v kinech dvojice snímků Deadpool (2016) a Deadpool 2 (2018)....  celý článek