Změnou územního plánu ale město neruší možnost budoucí samostatné trasy, jen chce připravit i levnější variantu v podobě odbočky. Varianta s Pankrácí jako přestupní stanicí je o několik miliard korun dražší. O tom, jaké déčko bude, podle Hudečka rozhodne až příští zastupitelstvo po podzimních volbách.
Bude Pankrác přestupní stanice?
V současné době jsou ve hře dvě varianty napojení trasy D na trasu C. Stanice Pankrác by byla buď přestupní, to znamená, že by byla vybudována nová samostatná stanice Pankrác – stejně jako je tomu u ostatních přestupních stanic. Nebo by město vybudovalo odbočku z trasy C, kdy by soupravy z obou tras zastavovaly ve stávající stanici Pankrác. Pokud by se Praha rozhodla pro variantu odbočení, pak ve stanici Pankrác by se střídaly vozy tras C a D.
Při rozhodování, ke které variantě se město přikloní, vezme Praha ohled jednak na finanční náročnost projektu, jednak na možnost budoucího prodloužení trasy přes náměstí Bratří Synků na náměstí Míru, kde by měla vzniknout další přestupní stanice s trasou A .