metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 23 °C

Neděle 28. dubna 2024. Svátek má Vlastislav

Halu pro tramvaje bude vytápět sluníčko

  8:58aktualizováno  16:58
Dopravce prodlužuje trati a chystá základ pro vozovnu.

Další 1 fotografie v galerii
Vizualizace Metroprojektu k nové podobě vozovny (10.1.2018) | foto: METROPROJEKT iDNES.cz

Během letošního podzimu se s novými stavbami souvisejícími s hromadnou dopravou roztrhl v hlavním městě pytel. O některých, jako třeba o výměně eskalátorů ve stanici metra Anděl – Na Knížecí, vědí skoro všichni. Jiné však probíhají téměř bez povšimnutí. Typickým příkladem je stavba nové vozovny v Hloubětíně, která je již několik dní v plném proudu.

„V první etapě stavíme samostatně stojící energocentrum a měnírnu, které budou areál vozovny a přilehlou tramvajovou trať zásobovat teplem a elektrickou energií. Stavba potrvá asi deset měsíců a dopravní podnik plánuje jejich zprovoznění na přelomu srpna a září 2021. Předpokládané náklady jsou zhruba 120 milionů korun,“ říká mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Energocentrum počítá se zpracováváním energie z takzvaných fotovoltaických článků. Ty budou vstřebávat energii ze slunečního záření. Dopravní podnik je osadí na podstatnou část připravované haly. Její starší železobetonová předchůdkyně z přelomu 40. a 50. let šla k zemi v polovině loňského roku. „Hned, jak bude první etapa hotova, bychom rádi obratem navázali zahájením stavby samotné deponovací haly pro tramvaje. V současnosti připravujeme veřejnou zakázku na zhotovitele zbylých etap, tedy nové haly a přestavby zbytku areálu. Chystáme se ji vypsat na začátku příštího roku. Dokončení celé stavby a zprovoznění nové vozovny Hloubětín plánujeme na konec roku 2022,“ dodává generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski.

Pohled na původní podobu vozovnu Hloubětín z padesátých let. (10.1.2018)

O něco okázalejší stavbou, kterou se dopravní podnik v posledních týdnech chlubí, je budování nového úseku tramvajové trati ke stanici metra Pankrác. Výstavbu v ulici Na Pankráci chce dopravce dokončit spolu s rekonstrukcí stávajícího úseku tratě v ulicích Na Veselí a Soudní, a to před technologickou přestávkou 27. listopadu. „Příští rok na jaře, jakmile to klimatické podmínky umožní, zrekonstruujeme stávající tramvajovou trať také v ulicích Na Pankráci a Táborská, tedy v úseku od křižovatky ulic Na Pankráci a Na Veselí po křižovatku Táborské, respektive Vladimírovy a Nuselské ulice. S pravidelným využíváním nově vybudovaného úseku tratě ke stanici metra Pankrác počítá dopravní podnik na konci jara příštího roku,“ vysvětluje technický ředitel dopravního podniku pro povrchové stavby Jan Šurovský.

Chloubou pražského dopravce jsou nyní také koleje takzvaně do nikam, které mají na Barrandově. Konečná nedávno kompletně zrekonstruované trati totiž před týdnem získala stavební povolení na prodloužení až do Holyně. Na ně později naváže prodloužení trati až do Slivence. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Pražské mrakodrapy. Víte, že ten úplně první na světě měl pouhopouhých deset pater?

vydáno 28. dubna 2024  11:48

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek