Přibude další?
|
Letiště Praha za výměnu zhruba třetiny povrchu vzletové dráhy zaplatí Skansce 158 milionů korun bez DPH. To je přibližně polovina částky, se kterou letiště počítalo při vypisování zakázky. Podle mluvčí letiště Evy Krejčí k příznivé ceně pomohla situace ve stavebnictví, kdy se firmy o velké zakázky doslova perou. Skanska při opravě používá v Česku unikátní technologii pokládající 15metrové pruhy betonu.
Během oprav se pro vzlety a přistání letadel používá vedlejší dráha, která je na hlavní ranvej kolmá a letadla při ní létají přes hustě obydlené části Prahy. Hlavní vzletová dráha je v provozu od roku 1963 a nyní již podle letiště nestačí pravidelné jarní a podzimní, zpravidla čtrnáctidenní údržby a opravy. Jejich délka se postupně prodlužuje, po opravách by měly trvat pouze tři až pět dní. Celou generální opravu ranveje letiště rozdělilo do tří let po tříměsíčních cyklech.