Menší komfort, ale do cíle se dostanete. Rekonstrukce stanic, do kterých se Dopravní podnik hodlá v příštím roce pustit, totiž bude ve většině případů probíhat za provozu. "Při těchto modernizacích není plánováno úplné uzavření stanice, ale pouze omezení provozu ve stanici," zdůrazňuje mluvčí DPP Jiří Štábl. To, jak rychle práce začnou, bude podle Štábla záležet na tom, jak rychle se podaří vysoutěžit projektant a zhotovitel oprav.
Do Muzea se pustí ještě letos, skončí i oprava Chodova
Co se pak ve stanicích změní k lepšímu? Ve vestibulech a na nástupištích stanic Dejvická, Jinonice a Skalka je plánována především rekonstrukce osvětlení a obkladů včetně jejich nosného systému. "Předpokládáme zde pouze částečná omezení pohybu cestujících vymezenými zábory," říká Jiří Štábl. Nejrozsáhlejší z připravovaných akcí by měla být svým rozsahem rekonstrukce stanice Opatov, kde dojde mimo rekonstrukce osvětlení a stavebních oprav ve veřejných prostorách stanice také ke zbudování bezbariérového přístupu, na povrchu také k opravě izolace stropní desky.
Cestujících se asi nejvíce dotkne rekonstrukce nástupiště stanice Muzeum A, kde musí být vyměněn krycí a nosný systém obkladů stanice, která byla částečně zasažena povodní před dvanácti lety. Oprava by měla začít ještě do konce letošního roku. Jde o jednu z nejvytíženějších stanic metra vůbec, práce to tak budou muset zohlednit. "Při rekonstrukci bude zvoleno podélné dělení nástupiště a tím bude provoz stanice vyloučen vždy pouze v jedné koleji. Přestup cestujících tak bude umožněn přejezdem do následující stanice a přestupem do soupravy jedoucí v opačném směru. Cestující tak nebudou nuceni použít náhradní povrchovou dopravu," přibližuje Štábl. V letošním roce také skončí rekonstrukce stanice metra Chodov. V ní se vymění a opraví především osvětlení a drobnosti na nástupišti a v technických prostorách stanice. I zde se vše odehraje za provozu.