Tento přechod je podle čtenářky Dagmar Křišťanové pro chodce nebezpečný. „Je sice řádně vyznačen bílou zebrou, ale dlouhodobě je po dešti pokaždé zavodněný velkou louží. Ta jednak přechod zužuje nebezpečně pro chůzi, ale hrozí zde i znečištění oděvu chodců od projíždějících motorových vozidel,“ líčí situaci Křišťanová.
Nebezpečnost smíchovské zebry deníku Metro potvrdila i radnice páté městské části. „Přechod je skutečně nebezpečný pro chodce i pro vjezd aut do ulice Radlická z ulice K Vodojemu. Komunikace sama ale nespadá pod naši městskou účast. Stejně jako přilehlá zastávka MHD,“ komentuje mluvčí Prahy 5 David Šťáhlavský.
Obrátili jsme se tedy na Technickou správu komunikací (TSK), která má v hlavním městě na starosti většinu přechodů. Mluvčí této městské firmy Barbora Lišková místo nejprve musela nechat prověřit. „Opravdu se jedná o poruchu v konstrukční vrstvě vozovky s možnou souvislostí s vedením inženýrských sítí, která si vyžádá větší opravu,“ konstatuje Lišková. Podle ní je tak díra od této chvíle vedena jako problém k řešení. Obyvatelé nejen Prahy 5 si tento fakt mohou snadno ověřit v aplikaci zavady.tsk-praha.cz. Více v boxu dole.
Zároveň však Lišková apeluje na Pražany, aby v podobných případech využívali speciální formulář s názvem Hlášení poruch a závad. „Díky jeho vyplnění se závada přímo uloží do aplikace. Centrální dispečink (CD), který je v provozu 24 hodin sedm dní v týdnu, ji začne neprodleně prověřovat tak, aby se co nejrychleji dostala k příslušným odborným správcům. V případě havarijního stavu ji CD do hodiny minimálně označí, provizorně opraví nebo přímo vyřeší.
Tento formulář slouží všem obyvatelům a návštěvníkům hlavního města k nahlášení jakékoli poruchy či vady na komunikacích nebo jiném majetku ve správě TSK. Pokud si nejsou jisti, zdali je správcem přímo TSK, obdobně funguje i aplikace Magistrátu hlavního města Prahy,“ uzavírá pro deník Metro mluvčí správy komunikací Lišková.
Užitečné portály
|