„V metru budou použity poprvé, ale i tyto sedačky musí samozřejmě splňovat všechny bezpečnostní a požární předpisy pro metro,“ potvrzuje mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková.
Zatím není známé přesné datum, kdy si cestující budou moct sedačky poprvé vyzkoušet.
„V současné době nejsme schopni garantovat přesné datum. Vše je řešeno ve spolupráci se Siemensem a architektem vozu Patrikem Kotasem,“ uvádí Řehková. Dopravní podnik chce změnou na plast vyjít vstříc cestujícím, kteří často poukazují na negativa čalouněných potahů. „Zároveň předpokládáme, že novinka zjednoduší údržbu sedadel,“ dodává mluvčí. Čalouněné sedáky se totiž v určitých časových intervalech musí všechny chemicky vyčistit.
Nové sedačky, návrh ateliéru architekta Patrika Kotase, budou červené a šedé, oba typy budou mít černý sedák. Připomínat tak budou legendární sedačky z tramvají T3.