„S českou legislativou je těžké proti nepoctivým provozovatelům reklamy bojovat. Třeba proto, že pokuty, které můžeme ukládat, jim milionové příjmy z reklamy pokryjí za pár dní,“ napsala na svém Facebook radní Hanka Třeštíková.
Společně se skupinou Přidej se a strhni to proto rozjeli jinou metodu. Začali o problému víc mluvit, aby všichni věděli, že je to neférové podnikání. Oslovili také firmy, které tam inzerují. Téma se dostalo do médií a plachta zmizela.

Obří reklamní plocha na domech
K odstranění se vyjádřila i sama společnost Samsung. „Naše rozhodnutí má návaznost na vývoj situace ve sporu o legálnost umístění dané reklamní plochy. Samsung Electronics vždy dbá na etický rozměr svého podnikání s respektem k místním zákonům a nařízením,“ uvedl David Sahula, tiskový mluvčí Samsung Electronics Czech and Slovak.
Vlastník reklamní plochy „kličkuje“- Reklamní agentura provozovala inzerci na plachtě v rozporu s právem. Obrazovka (na střeše jednoho z domů) byla černá stavba. Plachta, která pokrývá oba domy porušuje vyhlášku o regulaci reklamy.
- Domy stojí a území Pražské památkové rezervace, taková reklama je tam zakázána.
- Jenže úřady mají problém jejich vlastníky najít. Ti se totiž v průběhu času neustále střídají a úřady nevědí, s kým jednat. O problému jsme psali zde. „Vyplatí se jim to. Roční příjmy z ilegálních reklam jsou odhadovány na několik milionů,“ uvedla Kristýna Drápalová, která městu pomáhá zbavit se nesmyslných reklam.
- Soud sice rozhodl, že reklamní plochy snižují architektonickou hodnotu díla, ale majitel domů, firma Jizera Invest, tvrdí, že netuší, kdo reklamní plochy vlastní. „Vrchní soud jasně uvedl, že v okamžiku, kdy je ta konstrukce pevně spojena s domem, za ni odpovídá vlastník domu,“ konstatoval pro server iHNed.cz advokát architekta František Vyskočil.
- Praha oslovila Svaz mediálních agentur a Asociaci českých reklamních agentur, aby své členy vyzvali k tomu, že nebudou obrazovku ani plachtu využívat.
|