Pokud jste zrakově postižení, může se vám v nových stanicích metra Petřiny a Bořislavka snadno stát, že narazíte hodně tvrdě. Své o tom ví hluchoslepá Lia Kasslová, kterou překážky v podobě sloupků i dveří umístěných blízko u vodicích čar překvapily.
„Když jsem šla do metra na Petřinách, málem jsem se přerazila,“ stěžuje si Kasslová, kterou překážka v podobě sloupku ohraničujícího vstup do placené zóny zaskočila.
„Jsem zvyklá, že mě na překážku alespoň upozorní přerušená vodicí linie. Tady tomu tak není,“ kroutí hlavou Kasslová. Podle ní se podobný problém nalézá také na Bořislavce, kde je vodicí linie příliš blízko u dveří. „Máme chodit třicet až čtyřicet centimetrů od vodicí linie a hůlkou máme přejíždět a určovat si směr v úhlu čtyřiceti pěti stupňů. Takto zde projít nelze,“ tvrdí Kasslová.
Podle Viktora Dudra ze Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých jsou linie sice ne příliš šťastně vymyšlené, normám ale odpovídají. „V rámci stavby byly vodicí linie postaveny, jak nejlépe to jen šlo,“ říká Dudr, podle něhož záleží také na stylu chůze handicapovaného.
„Každý chodí trochu jinak. Někdy se může stát, že je slepec lajdák, zvolí špatnou techniku a pak se může praštit loktem či bokem o sloupek,“ popisuje Dudr. Podle něj nejpalčivějším problémem nových stanic metra A nejsou nevhodné překážky, ale celková absence vodicích čar ve stanici Nádraží Veleslavín. „Několikrát jsme to kritizovali, ale nebylo to nic platné. Čáry prý ale do budoucna plánují zbudovat,“ uzavírá Dudr.
Mají si nevidomí dávat na áčku pozor?Vodicí čáry na nových stanicích metra A jsou údajně v pořádku.
|