„Ve stanici Florenc se asi dá přestoupit z červené přes žlutou až na zelenou?“ divil se před několika dny čtenář Martin Skalický. V horní části stanice, kudy jezdí linka C, totiž vyfotografoval směrovou ceduli, která cestující posílá dolů na trasu B a trasu A. Stanici Florenc však v dolní části protíná pouze trasa B.
Čtenář, který za svou fotografii získává tři sta korun, nebyl zdaleka sám, koho v podzemní dráze zarazily zvláštní cedule. Na popud některých cestujících vyfotil deník Metro zvláštní ceduli také na Můstku. Pod uvedením označení kolejí s konečnými se objevuje na spodním řádku v jednom směru nápis Metro C. „Této novince nerozumím, akorát mě ve stanici, kde se přestupuje z áčka na béčko, zmátla,“ upozornil nás čtenář Josef Slabý.
Světlo do celé záležitosti vnesla až mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Podle ní je na vině výměna pražců mezi stanicemi I. P. Pavlova a Muzeum. Kvůli úpravám totiž metro na lince C jezdí až do neděle pouze v úsecích Háje – Pražského povstání a Letňany – Hlavní nádraží.
Navigační systém
|
„Informační tabule ve stanici Florenc byla upravena z důvodu výluky na lince C. Dopravní podnik doporučuje pro přestup z linky C na linku A, pokud cestující jede ve směru od Letňan (což je případ stanice Florenc), vystoupit právě na Florenci, přestoupit na linku B a dojet do stanice Můstek a zde přestoupit na linku A. V tomto duchu jsou upravena i hlášení ve vozech a stanicích metra,“ vysvětluje pro Metro Řehková.
Informační tabule tedy není chybná. „Po ukončení výluky bude opět plně funkční přestup z A na C ve stanici Muzeum. Informační tabule bude poté vrácena do původního stavu, tedy pouze přestup B,“ dodává Řehková.
Nové cedule v metru mátly naposledy před rokem. Tři stanice metra – I. P. Pavlova, Nádraží Holešovice a Náměstí Míru – tehdy vyfasovaly novou verzi navigačního systému. Dopravní podnik ve zmíněných stanicích ve spolupráci s organizátorem dopravy Ropid na zkoušku rozmístil cedule, které jsou podobně jako u exitů na dálnicích očíslovány. Podobné byly v dalších stanicích, například na Karlově náměstí. Na Facebooku deníku Metro tehdy vznikl mezi čtenáři spor o to, zda je v pořádku na podlouhlých cedulích na nástupištích třeba uvádět některé údaje. Někteří se přikláněli k jednoduchosti, jiní k pravému opaku.