Cestující, a hlavně místní fanoušci hromadné dopravy se však již těší na mnohem větší rybu. Plzeňské městské dopravní podniky totiž vypsaly výběrové řízení na dodávku velkokapacitních tramvají.
Dlouhé tramvaje by měly být na linku 4 nasazovány za tři roky. „Tramvaje o délce až 42 metrů a kapacitě minimálně 240 cestujících se mají vyznačovat vysokým komfortem pro cestující. Celkem počítáme s až 24 velkokapacitními vozy v odhadované ceně 77 až 80 milionů korun za vůz. Až 12 vozů bude dodáno v obousměrné variantě pro operativní zajištění výluk na lince 4,“ říká pro deník Metro mluvčí plzeňských podniků René Vavro.
Podobné tramvaje nebudou za tři roky ani v hlavním městě. Podle mluvčí pražského dopravního podniku Anety Řehkové by se jednoduše nevešly do ulic. „Aktuálně o nákupu XXL tramvají neuvažujeme, a to s ohledem na stávající infrastrukturu, která je postavená na vozy o maximální délce 32 metrů,“ vysvětluje Řehková.
Návrat po devíti letech
|