„Do Zelenče přišla další zima a bohužel už druhý rok je nádraží bez čekárny. Správa železnic v posledním roce jen posouvala termín její rekonstrukce. V posledních týdnech pak dokonce zkoušela variantu, že čekárnu úplně zbourá a nahradí ji autobusovým přístřeškem. Podle nedávného vyjádření starosty Zelenče Víta Šikýře by se čekárna měla rekonstruovat na přelomu jara a léta,“ říká zelenečský zastupitel a člen místního dopravního výboru Ondřej Kopa.
Horší, než se čekalo
Správa železnic podle Kopy přislíbila rekonstrukci čekárny na zasedání obecního zastupitelstva na konci června loňského roku. Čekárna pak měla být opravena letos na podzim. V zápisu z jednání zastupitelstva Zelenče je konkrétně uvedeno, že „dojde k celkové rekonstrukci objektu, vizualizaci zvoleného architektonického návrhu měli přítomní k dispozici, hotovo by mělo být do konce listopadu 2021“.
Jenže pak se začalo bourat a ukázalo se, že je situace poněkud složitější, než se zdálo. „Zjistilo se, že je čekárna v daleko horším stavu, než se předpokládalo. Dokonce se mluvilo o jejím zbourání a nahrazení autobusovou čekárnou, která byla postavena na druhém nástupišti. Po neustálém odsouvání termínu rekonstrukce a po žádosti obce na přepracování projektu se oprava čekárny přesunula na příští rok,“ uvádí pro místní zpravodaj – Zelenečský časopis – Kopa.
Jeho slova pro tentýž zpravodaj potvrdili i zástupci Správy železnic. „Rekonstrukce objektu čekárny byla na žádost obce Zeleneč kompletně přepracována. Zpracovaná projektová dokumentace prochází v současné době opět připomínkováním. Rekonstrukce bude s největší pravděpodobností zahájena až v příštím roce,“ uvedl pro časopis v říjnu mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Nepříjemnosti všem
Deník Metro se na Správu železnic obrátil také. Podle Gavendy současný stav způsobuje nepříjemnosti v podobě nefunkční čekárny nejen cestujícím. Správa tu totiž bude příští rok ve velkém opravovat trať a již nyní probíhají přípravné práce. Všem by bylo tedy více po chuti, kdyby se už téma nedokončené nádražní budovy nemuselo v dalších měsících řešit.
„V původní budově v Zelenči mělo podle schválené a vysoutěžené projektové dokumentace dojít k výměně oken, opravě fasády a některým dalším úpravám. V průběhu stavebních prací Zeleneč Správu železnic požádala o provedení rozsáhlejší rekonstrukce, včetně zlepšení celkového vzhledu budovy a doplnění toalet pro potřeby nájemníka. Současný stav není zapříčiněn naší laxností, ale naopak snahou o maximální vyhovění požadavkům a trvajícím dohodám mezi Správou železnic a obcí Zeleneč,“ komentuje pro deník Metro Gavenda.
Balíkomat i infopanely
O projektu čekárny se stále intenzivně jedná. To na sociálních sítích před časem potvrdil starosta Zelenče Vít Šikýř. Součástí budovy by podle něj měl být i výdejní balíkomat zatím neurčené zásilkové služby. „S výdejním boxem je počítáno v projektu nové čekárny na nádraží. Jen si budeme muset ještě počkat – předběžně do října 2023. Se Správou Železnic intenzivně jednáme,“ píše starosta Šikýř.
V příštím roce by měl být u zelenečské trati zahlouben pod koleje i podchod u Ferony. Podle Kopy se zpracovává také projekt na nové schodiště na nástupiště z Husovy ulice. Samotné nástupiště pak bude vybaveno informačním systémem o odjezdu vlaků.
Raději do Klánovic
|