Je to nějaká dočasná stavba, než se povrch silnice u zastávky autobusů Lihovar udělá pořádně? Nebo měl někdo potřebu ucpat další ulici pro osobní automobily? S těmito otázkami přispěchal začátkem týdne čtenář Metra Alois Sečkár. Protože svůj dotaz doplnil o fotografii jím popisovaného jevu, získává od nás odměnu tři sta korun.
Na první pohled zvláštní řešení způsobilo zahájení stavby nového mostu mezi zlíchovským a podolským břehem Vltavy. Podle mluvčího organizátora dopravy ROPID Filipa Drápala se bude vyústění Dvoreckého mostu nacházet poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Tedy hned vedle těch autobusových. Tudíž bylo nutné udělat více místa pro dělníky.
„Na fotografii zobrazená zastávka z centra byla přemístěna pouze v příčném směru o zhruba tři metry, aby byla zachována i ve fázích, kdy bude stavbou zabrán i chodník,“ vysvětluje pro deník Metro Drápal s tím, že výraznější změna potkala zastávku ve směru do centra.
„Zde jsou z důvodu záboru pro stavbu pilíře Dvoreckého mostu stavby autobusové linky odkloněny Strakonickou ulicí dále na sever a ke smíchovskému nádraží až ulicí Moulíkovou. Z tohoto důvodu je přemístěna zastávka ve směru do centra do Strakonické ulice na úroveň benzinové pumpy,“ popisuje Drápal a dodává: „Pro přístup z této zastávky je zřízen dočasný signalizovaný přechod. Tento víkend proběhla také úprava zastávky pro lepší využití zejména kloubovými autobusy a pro následné bezbariérové úpravy přechodu pro chodce.“
Provoz autobusových linek bude podle Drápala dopravními omezeními ovlivněn i do budoucna. A to především proto, že se využitelná plocha zástavek na Lihovaru rovněž výrazně zkrátí. Nyní se zde za sebe ve směru od centra pohodlně vejdou dva dlouhé kloubové autobusy. To se má změnit. „Zastávka Lihovar je však i nadále jako významný přestupní uzel obsluhována všemi linkami,“ komentuje pro Metro Drápal.
Staveniště Dvoreckého mostu si v září převzal zhotovitel stavby – sdružení Metrostav TBR Firesta STRABAG. Práce mají trvat přesně 810 dní a stát budou jednu miliardu a 75 milionů korun bez DPH. Na Lihovaru se nachází západní konec mostu. Východní vyústění bude u Žlutých lázní severně od Jeremenkovy ulice. Počítá se také s využitím prostoru pod mostem. Na podolské straně bude občerstvení a skatepark, druhý konec mostu bude vyhrazen umění a designu. Má zde být například přehlídka lamp ze světových metropolí.
Na obou březích Vltavy vznikne řada doplňujících objektů. Na zlíchovské straně to bude velká nájezdová ocelová rampa pro cyklisty, krásná schodiště včleněná do terénu a v opěře mostu bude objekt informačního centra Pražské integrované dopravy s kavárnou pro návštěvníky. Na straně Podolí u Žlutých lázní se počítá s velkou sportovní arénou a zázemím pro údržbu mostu a okolí. Délka mostu bude dosahovat 361 metrů a rozpětí polí se bude pohybovat od třiceti do osmdesáti sedmi metrů.
Dvorecký most je jen dočasný název
|