„Na Letišti Václava Havla končí směna většině zaměstnanců v 18 hodin. A co dopravce neudělá? Posune bus 191 z 18.08 na 17.59. Spousty zaměstnanců přitom bydlí v okolí Dědiny, kam jim další spoj jede až za půl hodiny. Strašný,“ napsala na Facebooku deníku Metro Vohánková.
Méně pasažérů17,5 Zhruba o tolik procent obvykle v průměru každý rok klesne v lednu a únoru zájem o spoje MHD. V Praze je v tu dobu nejméně turistů, probíhají zkoušková období a mnoho lidí jezdí na hory. V únoru dva týdny počet cestujících ovlivňují také jarní prázdniny. |
Ke kritice padající na hlavu organizátora dopravy Ropid patří také úbytek klíčových bezbariérových spojů na lince 197, prodloužení intervalu na linkách 181 a 183 nebo přeplněné spoje ze Zbraslavi. Podle mnoha čtenářů nyní vznikají kvůli novým řádům takové prostoje, že se na mnoha místech metropole čeká na městské busy v mraze až půl hodiny.
Deník Metro vybrané podněty od čtenářů Ropidu předal. Ten se hájí jednak tím, že se omezení dotýká pouze autobusové dopravy, nikoli metra a tramvají, kde je cestujících statisticky rovněž méně. Jeho mluvčí Filip Drápal pak zároveň na Facebooku přiznává, že je úbytek spojů nutný i kvůli kritizovanému nedostatku řidičů. „Chápeme, že nikdo z nás nespí zimním spánkem a všichni se potřebujeme dostávat do práce. Díky nižší poptávce po přepravě však můžeme dopřát svým zaměstnancům trochu více odpočinku. Díky úspoře pracovní síly nebudou řidičům chybět síly pro měsíce, kdy poptávka opět poroste,“ argumentuje Drápal.
Úpravy jízdních řádů
|