metro.cz

Počasí v Praze

6 °C / 14 °C

Čtvrtek 30. března 2023. Svátek má Arnošt
Instagram | foto: Creative Commons

České firmy loví nové lidi přes „cool“ fotky

  14:09
Při náboru nových zaměstnanců se stále více využívají sociální sítě.

Práce je dost, ale lidí ubývá. Firmy tak musí hledat stále další způsoby, jak oslovit případné nové pracovníky. Novinkou je prezentace pracovních pozic přes Instagram, což je sociální síť, kde lidé sdílí své fotky.

Na Instagramu má svůj profil například Škoda Auto. „Na Instagram vybíráme především obsah týkající se firemní kultury, akcí či zajímavých momentek z pracovního života zaměstnanců,“ říká Tomáš Kubík z ­tiskového oddělení Škodovky a dodává: „Hlavní roli zde sehrává fotografie. Je proto potřeba vybírat autentické a emocionální fotografie, které se budou fanouškům líbit.“

Instagram

Například mladoboleslavská Škoda Auto má na profilu fotku svém pracovnice a u ní je popisek: „Škodováci se představují: Dagmar Hamerská – Práce na dekoru není vůbec náročná fyzicky. Chce to hlavně pečlivost a přesnost.“ U fotky je i odkaz na firemní náborový web.

Na Instagramu je přes milion Čechů, nejaktivnější je skupina 18 až 24 let. Právě na ně kampaně cílí. „Výhodou této sociální sítě je fakt, že ji zatím nevyužívá mnoho firem. Zaměstnavatelé, kteří na ní začnou aktivně komunikovat, tak mají poměrně dobrou šanci na oslovení potenciálních kandidátů z dané cílové skupiny,“ říká Ondřej Wysoglad, ředitel personální agentury Adecco ČR.

Mezi firmami se také momentálně hojně využívají takzvané náborové esemesky. Společnosti přes mobilního operátora oslovují potenciální zaměstnance.

Nečtu! Mažu

Problém těchto kampaní je v tom, že lidé často reklamní a náborové SMS ignorují. Čtenářka Alena Budějská nám do naší ankety na facebook.com/denikmetro napsala: „Nečtu, rovnou mažu.“ Podobně odpověděla většina respondentů.

„Jako příklad mohu uvést společnost Pet Center, která v rámci své náborové kampaně do prodejny na Černém Mostě omezila cílovou skupinu lokalitou. SMS rozeslala plnoletým vyskytujícím se ve zmíněné lokalitě a ­jejím přilehlém okolí. Výsledkem bylo 90 uchazečů o­ práci,“ uvedla mluvčí O2 Lucie Pecháčková.

„Údaje o zákaznících nikdy nepředáváme třetím stranám a pracujeme s nimi v anonymizované podobě,“ dodala Pecháčková.

Operátoři umějí zacílit SMS na jednotlivé lokality, věk, pohlaví či podle zájmů oslovených lidí. O2 čerpá tyto údaje ze smluv klientů, kteří dali souhlas s ­využitím údajů pro marketingové účely. ­

Komentáře

Hlavní zprávy

Nahlédněte do velkolepé barokní knihovny. Ráno je to jenom za polovinu

vydáno 29. března 2023  20:20

Prague City Tourism rozšiřuje svou nabídku o turistickou trasu v Klementinu.  celý článek

Jak se chovat k čerstvé mamince? Šestinedělí je pořád ještě velké tabu

vydáno 29. března 2023  18:10

Péči porodní asistentky si ženy musí platit samy.  celý článek

Sportovní turistika přináší skrytě miliardy do pokladen. Největším magnetem je Praha

vydáno 29. března 2023  13:30

Nehlučí v ulicích do ranních hodin a skryté kouty nejsou cítit jejich zvratky. Existuje druh návštěvníků, který Česku slušně vydělává.   celý článek

Putin je hráč pokeru, který prohrál a nemá co ztratit, říká fotoreportér Dárvík Máca

vydáno 29. března 2023  11:00

Válka na Ukrajině se propadá do bahna a krve. Deníku Metro je ctí, že již od samého začátku konfliktu spolupracuje s Vojtěchem Dárvíkem Mácou,...  celý článek