metro.cz

Počasí v Praze

-4 °C / 0 °C

Neděle, 20. ledna 2019. Svátek má Ilona.
Instagram
Instagram | foto: Creative Commons

České firmy loví nové lidi přes „cool“ fotky

14. března 2017  14:09 Marek Hýř Metro.cz
Při náboru nových zaměstnanců se stále více využívají sociální sítě.

Práce je dost, ale lidí ubývá. Firmy tak musí hledat stále další způsoby, jak oslovit případné nové pracovníky. Novinkou je prezentace pracovních pozic přes Instagram, což je sociální síť, kde lidé sdílí své fotky.

Na Instagramu má svůj profil například Škoda Auto. „Na Instagram vybíráme především obsah týkající se firemní kultury, akcí či zajímavých momentek z pracovního života zaměstnanců,“ říká Tomáš Kubík z ­tiskového oddělení Škodovky a dodává: „Hlavní roli zde sehrává fotografie. Je proto potřeba vybírat autentické a emocionální fotografie, které se budou fanouškům líbit.“

Instagram

Například mladoboleslavská Škoda Auto má na profilu fotku svém pracovnice a u ní je popisek: „Škodováci se představují: Dagmar Hamerská – Práce na dekoru není vůbec náročná fyzicky. Chce to hlavně pečlivost a přesnost.“ U fotky je i odkaz na firemní náborový web.

Na Instagramu je přes milion Čechů, nejaktivnější je skupina 18 až 24 let. Právě na ně kampaně cílí. „Výhodou této sociální sítě je fakt, že ji zatím nevyužívá mnoho firem. Zaměstnavatelé, kteří na ní začnou aktivně komunikovat, tak mají poměrně dobrou šanci na oslovení potenciálních kandidátů z dané cílové skupiny,“ říká Ondřej Wysoglad, ředitel personální agentury Adecco ČR.

Mezi firmami se také momentálně hojně využívají takzvané náborové esemesky. Společnosti přes mobilního operátora oslovují potenciální zaměstnance.

Nečtu! Mažu

Problém těchto kampaní je v tom, že lidé často reklamní a náborové SMS ignorují. Čtenářka Alena Budějská nám do naší ankety na facebook.com/denikmetro napsala: „Nečtu, rovnou mažu.“ Podobně odpověděla většina respondentů.

„Jako příklad mohu uvést společnost Pet Center, která v rámci své náborové kampaně do prodejny na Černém Mostě omezila cílovou skupinu lokalitou. SMS rozeslala plnoletým vyskytujícím se ve zmíněné lokalitě a ­jejím přilehlém okolí. Výsledkem bylo 90 uchazečů o­ práci,“ uvedla mluvčí O2 Lucie Pecháčková.

„Údaje o zákaznících nikdy nepředáváme třetím stranám a pracujeme s nimi v anonymizované podobě,“ dodala Pecháčková.

Operátoři umějí zacílit SMS na jednotlivé lokality, věk, pohlaví či podle zájmů oslovených lidí. O2 čerpá tyto údaje ze smluv klientů, kteří dali souhlas s ­využitím údajů pro marketingové účely. ­

Komentáře

Hlavní zprávy

Je ta Florenc, nebo ten Florenc? Deník Metro oslovil onomastika

Freska zlatého anděla – podle ní má místo název.
vydáno 19. ledna 2019  12:20

Starousedlíkům občas novější pojmenovávání vadí. Deník Metro sídlí na Andělu, nebo u Anděla? Redakce oslovila Pavla Štěpána, onomastika z Ústavu pro jazyk...  celý článek

Sloupek Petra Justa: Pod Tatrami

Petr Just, politolog, Metropolitní univerzita Praha
vydáno 19. ledna 2019  5:55

Slovensko je stále výrazně ovlivněno loňskou vraždou novináře Jána Kuciaka, píše Petr Just ve sloupku pro deník Metro.  celý článek

Zranění z Troji mohli dostat peníze dříve

Lávka v Troji padla v prosinci 2017. Oběti jsou dodnes bez koruny.
vydáno 18. ledna 2019  12:20

Oběti pádu trojské lávky dostanou zatím jen zálohu. Pojišťovna ji navíc možná vyplatí později, než slibují radní.  celý článek

Nový hlas v devíti stanicích metra

Stanice metra Budějovická
vydáno 18. ledna 2019  5:55

Hlášení pro nevidomé mají premiéru na Muzeu, Jinonicích i Karlově náměstí.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám