metro.cz

Počasí v Praze

13 °C / 16 °C

Čtvrtek 10. října 2024. Svátek má Marina

Češi začínají dovolenou nakupovat po německu

  5:28
Bulharsko, Řecko, Egypt, Tunisko, Turecko. To jsou jen namátkou destinace, kde už mají čeští zákazníci zaplacené pobyty. First moment vzali útokem.
Madeira | foto: CK Invia

Peněz je mezi lidmi hodně, chtějí si za ně užít. To vám povědí v každé cestovce. V televizi teď běží jedna reklama na first minute za druhou. Je to ale jen vyvrcholení již běžících nákupů.

„V porovnání s loňskem je zájem vyšší o sedmdesát procent,“ pochvaluje si Petr Kostka, obchodní ředitel Exim Tours. Momentálně letí Egypt, následuje Tunisko, Turecko a Řecko. „Lidé nakupují zájezdy už od podzimu, stále častěji registrujeme, že si pobyty kupují přátelé i víc rodin najednou, chtějí pokoje vedle sebe,“ řekl deníku Metro Kostka. Exim Tours podle Kostky vyprodal už přes třicet procent letních dovolených.

Také v CK Fischer registrují větším zájem o first minute. „Letos je asi o deset procent vyšší než loni, dovolenou si koupily desetitisíce klientů. První zájezdy na léto se ale začaly prodávat ještě během letních měsíců roku loňského,“ říká Jan Bezděk, mluvčí CK Fischer. Podle něho začínáme kopírovat německý model nákupů. Naši západní sousedé si dovolenou totiž pořizují s výrazným časovým předstihem. Češi zjišťují, že se pozdním nákupem připravují o lepší hotely, lépe orientované pokoje i zajímavější destinace. Na špici zájmu je podle Bezděka Turecko, následuje Mallorca, Rhodos a Kréta. „Mezi klienty převažují rodiny s dětmi, využívají nejrůznější slevy na pobyt i letenky,“ doplňuje Bezděk.

Spokojení s prodeji jsou i v cestovní kanceláři Blue Style, kde vyskočily prodeje ve first minute o 20 procent. „Z pohledu destinací evidujeme zvýšený zájem o všechny letní regiony, které máme v nabídce,“ uvedla Jana Ondrejechová, mluvčí Blue Style. „Na letošní rok si klienti nejvíce kupují zájezdy do Řecka, Egypta, Tuniska, Turecka a také Bulharska. Zvýšený zájem vidíme i v případě Itálie a Spojených arabských emirátů,“ uvádí Ondrejechová.

O deset procent v porovnání s loňskými „předčasnými“ nákupy dovolených si polepšila také cestovní agentura Invia, která se zabývá prodejem zájezdů jiných cestovních kanceláří a specializuje se na prodej přes internet. Zájem je především o dražší pobyty. „Přes čtyřicet procent všech prodejů, pokud jde o kategorie hotelů, představují ty čtyřhvězdičkové,“ uvedla pro deník Metro Andrea Řezníčková, mluvčí Invie.

Zájem o luxus dokládají také statistiky cestovní kanceláře Fischer. „Klienti vyžadují na dovolené kvalitní služby, nejčastěji proto volí čtyř- a pětihvězdičkové hotely,“ říká Jan Bezděk.

Autor: Pavel Hrabica Metro.cz

Hlavní zprávy

Objednali na zahraničním on-line tržišti a pak nevěřili, že je doručené zboží pravé

vydáno 10. října 2024  12:00

Pokud patříte mezi starší ročníky, možná neznáte v posledních letech hojně používaný přívlastek „z Wishe“. Ten se hojně používá například na sociálních...  celý článek

Češi moc nečtou. Někteří si vystačí jen s jednou jedinou knihou po celý rok

vydáno 10. října 2024  5:00

Řekni mi, co čteš, a já ti řeknu, kdo jsi. Výrok, který někteří připisují prezidentu Masarykovi, jiní spisovateli Mauriacovi. Je to ale prý anglické...  celý článek

Těžkým zkouškám nemusejí Pražané čelit jen sami. Pomůže sociální nadační fond

vydáno 9. října 2024  17:28

Jana je maminka malé dcery, která si prošla útrapami domácího násilí. Když našla odvahu odejít od svého manžela, stála před novým problémem – jak zajistit...  celý článek

Místo skládek nová hřiště. Projekt Sportovního údolí chce oživit prostor mezi Braníkem a Krčí

vydáno 9. října 2024  12:00

Velké plány na velkém území. Tak se dá ve zkratce shrnout projekt s názvem Sportovní údolí. To má vzniknout na území Prahy 4. Podle starosty městské části...  celý článek