metro.cz

Počasí v Praze

0 °C / 9 °C

Úterý 23. dubna 2024. Svátek má Vojtěch

Češi začínají dovolenou nakupovat po německu

  5:28
Bulharsko, Řecko, Egypt, Tunisko, Turecko. To jsou jen namátkou destinace, kde už mají čeští zákazníci zaplacené pobyty. First moment vzali útokem.
Madeira | foto: CK Invia

Peněz je mezi lidmi hodně, chtějí si za ně užít. To vám povědí v každé cestovce. V televizi teď běží jedna reklama na first minute za druhou. Je to ale jen vyvrcholení již běžících nákupů.

„V porovnání s loňskem je zájem vyšší o sedmdesát procent,“ pochvaluje si Petr Kostka, obchodní ředitel Exim Tours. Momentálně letí Egypt, následuje Tunisko, Turecko a Řecko. „Lidé nakupují zájezdy už od podzimu, stále častěji registrujeme, že si pobyty kupují přátelé i víc rodin najednou, chtějí pokoje vedle sebe,“ řekl deníku Metro Kostka. Exim Tours podle Kostky vyprodal už přes třicet procent letních dovolených.

Také v CK Fischer registrují větším zájem o first minute. „Letos je asi o deset procent vyšší než loni, dovolenou si koupily desetitisíce klientů. První zájezdy na léto se ale začaly prodávat ještě během letních měsíců roku loňského,“ říká Jan Bezděk, mluvčí CK Fischer. Podle něho začínáme kopírovat německý model nákupů. Naši západní sousedé si dovolenou totiž pořizují s výrazným časovým předstihem. Češi zjišťují, že se pozdním nákupem připravují o lepší hotely, lépe orientované pokoje i zajímavější destinace. Na špici zájmu je podle Bezděka Turecko, následuje Mallorca, Rhodos a Kréta. „Mezi klienty převažují rodiny s dětmi, využívají nejrůznější slevy na pobyt i letenky,“ doplňuje Bezděk.

Spokojení s prodeji jsou i v cestovní kanceláři Blue Style, kde vyskočily prodeje ve first minute o 20 procent. „Z pohledu destinací evidujeme zvýšený zájem o všechny letní regiony, které máme v nabídce,“ uvedla Jana Ondrejechová, mluvčí Blue Style. „Na letošní rok si klienti nejvíce kupují zájezdy do Řecka, Egypta, Tuniska, Turecka a také Bulharska. Zvýšený zájem vidíme i v případě Itálie a Spojených arabských emirátů,“ uvádí Ondrejechová.

O deset procent v porovnání s loňskými „předčasnými“ nákupy dovolených si polepšila také cestovní agentura Invia, která se zabývá prodejem zájezdů jiných cestovních kanceláří a specializuje se na prodej přes internet. Zájem je především o dražší pobyty. „Přes čtyřicet procent všech prodejů, pokud jde o kategorie hotelů, představují ty čtyřhvězdičkové,“ uvedla pro deník Metro Andrea Řezníčková, mluvčí Invie.

Zájem o luxus dokládají také statistiky cestovní kanceláře Fischer. „Klienti vyžadují na dovolené kvalitní služby, nejčastěji proto volí čtyř- a pětihvězdičkové hotely,“ říká Jan Bezděk.

Autor: Pavel Hrabica Metro.cz

Hlavní zprávy

Braník ve víru změn. Nový biotop hlídá tučňáčí rodinka. Z ohořelé ostudy bude park

vydáno 23. dubna 2024  5:30

Kouř na obloze a zvuk sirén. V Braníku v poslední době evergeen. Opuštěný areál bývalých stavebnin hoří několikrát do roka. Objekt na začátku Vrbovy ulice...  celý článek

U sebe doma vyrobím, na chalupě si pak posvítím? Jenže je to trochu jinak

vydáno 22. dubna 2024  18:30

České obecné fotovoltaické prostředí srší optimismem, ale současně v něm vládne mezi lidmi hodně legend. Jednou z nich je třeba možnost sdílení energie...  celý článek

Závodili na Letné pštrosi? O Praze se lze stále dozvídat něco nového, říká spisovatelka

vydáno 22. dubna 2024  12:19

Nové putování Prahou. Právě vychází druhé pokračování Pražských okének – průvodce netradičními místy a událostmi Prahy od spisovatelky Stanislavy...  celý článek

Billie Eilish, Katy Perry, Bon Jovi a další mají konkurenci. Jmenuje se umělá inteligence

vydáno 22. dubna 2024  4:42

Stále se vyvíjející technologie pobouřila zahraniční umělce. Umělá inteligence (AI) ale hýbe celou společností. Někteří se jí bojí, jiní se s ní učí...  celý článek