metro.cz

Počasí v Praze

18 °C / 32 °C

Sobota 27. července 2024. Svátek má Věroslav

RESTART: Přejít na on-line bez zkušeností je drahá střelba naslepo, říká marketingový stratég

Restart   11:36
Šance opět nastartovat podnikání vede momentálně hlavně přes digitalizaci. Snadněji proplout nástrahami on-line světa má různým firmám pomoci web DigitalniDoba.cz a lidé, kteří za touto novinkou stojí. Proč se na specialisty ze světa logistiky, digitálního marketingu nebo oslovování zákazníků obrátit, odpovídal pro Metro.cz marketingový stratég Daniel Votruba z advertia digital.
Na fotce zleva: Daniel Votruba, Honza Borýsek, Adam Kurzok a Patrik Babinec | foto: Digitalnidoba.cz

Jak a proč vás napadlo připravit a spustit projekt DigitalniDoba.cz?
Myslíme si, že je u nás spousta šikovných firem, ať už výrobců nebo dodavatelů, na jejichž produkty a služby on-line zákazníci vyloženě čekají. Spousta z nich se ale přechodu na on-line obává. A není se jim co divit, protože bez zkušeností je to často velmi drahá střelba naslepo. Zjistili jsme, že na trhu neexistuje žádné řešení, které by se postaralo kompletně o digitalizaci. Tudíž jsme se rozhodli jim v tom pomoci - protože přechod na on-line je právě teď otázkou přežití. Spojili jsme know-how tří firem (advertia digital, Skladon a Expando) s různými specializacemi a vznikla DigitalniDoba.cz.

Co můžete podnikatelům nabídnout? V čem je hlavní síla projektu?
Hlavní přidanou hodnotou je komplexnost řešení. Převedeme byznys firmy do on-line světa se vším všudy - zajistíme logistiku, e-shop, digitální marketing i rychlé oslovení zákazníků u nás i ve světě. Pokud by firma každou z těchto oblastí měla řešit s jiným dodavatelem, bude to trvat strašně dlouho, bude to stát hodně peněz a navíc není jisté, že bude všechno fungovat tak, jak má. Výhodou DigitálníDoby je i to, že se o každou oblast digitalizace stará specializovaný tým, který má právě v ní mnoholeté zkušenosti. Navíc spolu vzájemně komunikujeme, což klientům ušetří čas.

Kdybych měl jako majitel nějaké firmy zájem o některou ze složek, které nabízíte, jak bude fungovat komunikace a naplnění služby?
Nejlepší je začít na webu www.digitalnidoba.cz, kde lze napsat napřímo do kontaktního formuláře, zeptat se na chatu nebo nás kontaktovat přes telefon. Ke každé firmě přistupujeme individuálně a první fází je společná konzultace zdarma, při které zjistíme, jaké specifické požadavky firma má, a připravíme řešení na míru. Poté se paralelně zapojí jednotlivé složky DigitálníDoby tak, abychom společně dosáhli co nejlepších výsledků.

Znamená to, že velkou část složek běžného byznysu spojenou s propagací, balením zboží a dodávkou můžete udělat za mě a já se budu soustředit například jen na výrobu?
Přesně tak. Ideální scénář je takový, že vše, co bude při přechodu do on-line světa nové, uděláme za klienta. Nejde ale jen o vytvoření e-shopu, postaráme se o kompletní marketing nebo logistiku, a to včetně skladování, příjmu, vychystání, zabalení i odeslání objednávek zákazníkům. A v neposlední řadě pomůžeme i s rychlejším oslovením zákazníků napojením nového e-shopu například na Amazon, eMag, ale také Mall nebo Alzu.

Kolik to mojí firmu bude stát?
To je velmi individuální a záleží vždy na konkrétních potřebách dané společnosti. Může jít o vyšší desítky tisíc až miliony korun. Řádově se ale jedná o investici ve statisících.

Pokud mají firmy kvůli pandemii koronaviru a omezením existenční problémy, může je váš projekt opět nakopnout? Jak je přesvědčíte, že třeba jedny z posledních peněz mají investovat právě sem?
Určitě je nakopne a přesvědčit by je měla hlavně čísla. Počty zákazníků on-line neustále rostou, e-commerce dosahuje rekordních čísel a ani zdaleka se ještě neblíží svému stropu. Trend digitalizace pandemií navíc nabral na rychlosti. Zatímco původní odhady hovořily o tom, že celkově prodeje v českých e-shopech letos poskočí oproti roku 2019 o 15 procent, nyní už to vypadá na nárůst alespoň o 20 procent a na celkový obrat 190 miliard korun. To, myslím, dostatečně svědčí o potenciálu, který se může firmám otevřít.

Jaké výsledky už máte za sebou a co dalšího se rýsuje?
Přestože je projekt čerstvý, už má za sebou první výsledky. Mezi ty patří digitalizace byznysu tuzemské společnosti CIPA gastro, která už téměř třicet let zásobuje exkluzivními potravinami z celého světa restaurace a hotely po celém Česku a Slovensku. S nápadem už jsme oslovili i několik dalších firem a startujeme spolupráci například se Swatch, Certinou, patentovanou českou kosmetikou Sein nebo českým výrobcem hudebních nástrojů Strunal Schönbach.

Chcete v tomto projektu pokračovat dlouhodobě?
Ano, ohlasy od firem jsou zatím velmi silné a plánujeme projekt dále rozvíjet bez ohledu na koronavirovou situaci.

Autor: Pavel Urban Metro.cz

Hlavní zprávy

První várka závěrečné řady Cobra Kai je na Netflixu. Přídavek dorazí až v listopadu

Strážce streamu
vydáno 26. července 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Trochu kalkul, trochu podraz a skoro určitě chytrá marketingová strategie. Tak by se dal označit aktuální krok streamovací platformy Netflix, která si...  celý článek

Rád bych navázal na generaci Bobka a Křesťana a vrátil do Česka country muziku, říká Marpo

vydáno 26. července 2024  5:00

Otakar Petřina ml., alias Marpo, je na české hudební scéně známý už léta. Se svou kapelou Troublegang udává směr rapové scéně. Teď se ale pustil do nových...  celý článek

Peníze máme, s fyzičkou je to horší! Češi utrácejí za elektrokola klidně desetitisíce

vydáno 25. července 2024  5:22

Podle odhadů poradenské skupiny Moore Czech Republic se ekonomický optimismus Čechů mírně snižuje. Přesto jsou ochotní za leccos utrácet. Například za...  celý článek

Nejočekávanější komiksový snímek roku je tu. Na úspěchu Deadpoola vydělají fandové i producenti

vydáno 24. července 2024  15:56

Výbuchy, kulky i utržené končetiny létající vzduchem, proklatě černý humor. To vše nabídla v kinech dvojice snímků Deadpool (2016) a Deadpool 2 (2018)....  celý článek