metro.cz

Počasí v Praze

-7 °C / -1 °C

Úterý 18. února 2025. Svátek má Gizela

Svět pánské kosmetiky se oprošťuje od nesmyslů, muži se přestávají hýčkat

  6:02
Za poslední tři roky se změnil svět k nepoznání. Na přicházející a odcházející trendy musí reagovat i tuzemské značky.

Trendy se mění. Čím méně toho musí chlap dělat, tím jenom lépe. | foto: Profimedia.cz

Průměrného českého chlapa nebaví koukat na reklamy v časopisech s naolejovanými modely. Takzvaný sixpack na břiše asi většina v životě mít taky nebude. Ani si nemyslí, že by šampon měl nějak zásadně změnit život. Muž nechce spekulovat, jestli si má dát nejdřív kondicionér s vesmírnou technologií a pak šampon z motýlích křídel, nebo naopak. Vzdušné zámky, které měly tuzemské značky pánské kosmetiky ještě před pár lety ve zvyku svým zákazníkům slibovat, pomalu vycházejí z módy.

Konec hýčkání?
Důvodů, proč trend v pánské kosmetice směřuje v tuzemsku spíše k jednoduchosti, je mnoho. Důležitým faktorem jsou ale bezesporu ekonomické dopady koronavirové pandemie. Zjednodušeně řečeno, pro běžného chlapa není luxusní kosmetika takovou prioritou jako v minulosti. Jednoduše se už tolik nehýčká.

„Mám pocit, že jsem značku Beviro budoval pro jiný svět, než jaký teď vidím kolem nás. Covidová léta, prohlubující se ekologická krize, válka na Ukrajině, a navíc inflace mě vedou trošku jiným směrem, než je výroba luxusních produktů. Poděkoval jsem proto za spolupráci a všechny zkušenosti kolegům, se kterými jsme se domluvili, že půjdeme každý svou cestou,“ říká pro deník Metro Dan Trnka, který na tuzemském trhu pánské kosmetiky působí čtrnáct let.

Deník Metro se obrátil na Trnku jako na znalce místních poměrů na trhu s kosmetikou z jednoduchého důvodu. Se svým týmem totiž pomáhá privátním zájemcům vytvářet jejich vlastní značky. „Zákazník za námi přijde s myšlenkou na nějaký produkt z oblasti kosmetiky, drogerie či parfémů a my mu dodáme hotový produkt. Zajistíme vývoj, výrobu, legislativu, design, nakoupíme obalové materiály, zprodukujeme tiskoviny a v neposlední řadě nabízíme listing výrobků do naší partnerské sítě,“ popisuje Trnka.

Už žádné kecy
Na vlně trendu nabízení levnějších kosmetických výrobků pro chlapy, které se však propagují nikoli prostřednictvím kvalitních surovin a příběhu, ale spíše dobrého poměru cena/výkon, se veze hned několik českých firem. Jednou z těch nejnovějších je Steve is no bullshit. Název se dá přeložit jako Steve není žádná blbost, respektive nemá žádné kecy.

„Mohli bychom říct, že základním atributem našeho brandu je autenticita. Ale neřekneme to, protože tato věta zní trošku jako bullshit. Tato věta o autenticitě není autentická, protože autenticitou se dneska ohání každý. Raději říkáme, že je naše značka upřímná, reálná, má reálné kvality a dostanete od ní to, co slibuje,“ vysvětluje pro Metro jeden ze zakladatelů značky Jaroslav Mašek.

Aby tým okolo Steve is no bullshit vyvolal co nejsilnější dojem, že jsou jeho výrobky určené pro průměrné normální chlapy, a ne pro metrosexuály, vymyslel si postavu Steva. Ten v rámci kampaně firmy vystupuje jako skutečná osoba. Jde ale o fiktivního kluka z lidu.

„Steve je fiktivní postava vytvořená sdílenými hodnotami ix lidí. Steve nepoužívá anglické marketingové výrazivo jen proto, že to zní víc cool. Dělají to tak dnes mnohé značky, aby zněly moderně, a většinou zakrývají jen prázdnotu a to, že jim jde jen o to, prodat s nejvyšší marží. Steve ale není zapšklý Čecháček, je to zcestovalý, zkušený muž – má závazky, ale svobodnou duši a rovnou páteř. Je silný proto, že si je vědom svých kořenů. Proto dělá kosmetiku s českými odborníky,“ dodává Mašek.

Pro pořádné chlapy
Mezi další asi vůbec nejznámější zástupce české pánské kosmetiky patří například výrobky od Angry Beards. Česko-slovenskou drogerii seženete rovněž od značek Renovality, Voono, Almara Soap, Kvítok či Dulcia. Kvalitní, jednoduchou kosmetiku pro muže bez zbytečných řečí a pozlátka, která má zároveň rychle fungovat, vyrábí již čtyři roky také tuzemská značka Everyman.

„Nechtěli jsme nic mimořádného. Kvalitní, jednoduchou kosmetiku pro muže. Nenašli jsme. A vyzkoušeli jsme toho dost. Krémy z drogerie, to je chemie, a u značkové kosmetiky jsme dali víc za jméno než složení. Ani jedno nám nesedělo. Proto jsme se rozhodli jít do toho sami,“ popisuje vznik značky její zakladatel Matyáš Trojan.

Idea byla podle něj jednoduchá – pár základních přípravků, které si postaví chlap do koupelny a bude je používat každý den.

„Chtěli jsme vytvořit jasně pochopitelnou pánskou kosmetiku v té nejvyšší možné kvalitě. Přírodní a českou. A taky rychlou aplikaci. Nežijeme v koupelně. Vývoj našich produktů trval nakonec skoro dva roky, vyzkoušeli jsme na sobě desítky vzorků. Na začátku jich šlo hodně do koše, dokud jsme si neřekli: Jo, to je ono, tohle chceme používat!“ vzpomíná Trojan.

Neokrádat sebe ani druhé o čas
Na tom, že jsou jejich výrobky prezentovány bez zbytečných a neautentických řečí, si zakládá i tým kolem olomoucké značky Byjome. Firmu před krátkým časem založili tři dlouholetí kamarádi s naprosto odlišnou představou o životě. Mimo pevné přátelské pouto neměli téměř nic společného. Tedy kromě toho, že se rozhodli pracovně zvolnit a dát více prostoru péči o své zevnějšky. Což je přimělo k tomu, aby společně vytvořili něco velkého – značku pánské kosmetiky, která odpovídá jejich náročným požadavkům. „Nemá smysl vás zdržovat a okrádat vás o drahocenný čas, který můžete – a měli byste – prožít naplno tak, jak je to pro vás příjemné. Věříme, že společně s našimi produkty budou vaše každodenní rutiny i nevšední dobrodružství ještě lepší,“ uvádějí zakladatelé značky Byjome na svém webu.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Ani vítr, ani Slunce. Který z obnovitelných zdrojů je v domácnostech nejžádanější?

vydáno 18. února 2025  4:22

Začátek války na Ukrajině a drastické zvýšení cen energií, hlavně zemního plynu, roztočily kola energetické soběstačnosti. V letech 2022 a 2023...  celý článek

RECENZE: Bridget Jonesová se do kinosálů vrací nejen láskou šílená, ale i vyzrálá

vydáno 17. února 2025  18:00

Po téměř deseti letech čekání se na plátna kin vrací jedna z oblíbených zástupkyň ženského mínění – Bridget Jonesová. Tentokrát ale už není tak mladá,...  celý článek

Bombarďáky, modré jídlo i Saddám. Deník Bridget Jonesové je romantickou klasikou už 24 let

vydáno 17. února 2025  18:00

Ztřeštěná, prdlá, sarkastická, roztomilá a hlavně opravdová třicetiletá ženská „krev a mlíko“, která nechce od života nic složitějšího než shodit pár kilo...  celý článek

Nechtěla jsem zklamat, říká cyklistka Kat Secteur. Do teď najela rekordních 55 555 kilometrů

vydáno 17. února 2025  16:13

Kateřina Rusá kombinuje amatérskou vytrvalostní cyklistiku se svým zaměstnáním už čtrnáct let. K cyklistice se dostala poté, co ji při volejbalu začala...  celý článek