metro.cz

Bez čepice se nepokutuje. Mezi Pražany se šíří pěkná řádka legend

  19:30
Každý strážník má v hlavě soupis výmluv, které slyšel mnohokrát. Některé i poměrně absurdní.
Irena Seifertová, mluvčí MPP | foto: Metro.cz

„Nechtěl se mnou vůbec mluvit a povýšeným a arogantním tónem mě odkazoval na odtahovou službu. A to ve chvíli, kdy mé auto na korbě odtahovky ještě nezmizelo za rohem.“ Tak zní podle strážníka Petra Vladyky, který u Městské policie Praha pracuje na oddělení kontroly a stížností, jedna z nejčastějších námitek k chování příslušníků pražské městské policie.

Tahle konkrétní plyne z neznalosti řidičů, kteří často nevědí, že strážník nemůže do už započatého odtahu zasahovat.

Lidé ale na strážníky „bonzují“ také věci, které spadají do poněkud absurdní roviny. Mezi Pražany se totiž šíří pěkná řádka legend. „Hlásí nám porušení ústrojové kázně, kdy přestupce sice spolupracuje, ale jakmile se strážník otočí, vyfotí ho bez pokrývky hlavy. Určitě se jedná o jakousi formu pomsty, ale je fakt, že strážník by tu čepici měl při jednání s přestupcem mít na hlavě. K tomu se pak vážou takové ty fámy, že když strážník nemá čepici, tak nemá žádnou pravomoc a jeho pokynů si nemusíte všímat,“ popsal Vladyka v měsíčníku městské policie Pražský strážník.

Deník Metro se snažil zjistit, nakolik je mýtus o čepici v metropoli rozšířen. Kromě několika zmínek na sociálních sítích se nám však nepodařilo nalézt nic hmatatelného. „Informace o čepici byla například i pro mě novinkou, a to jsem u strážníků dvacet let. To, že jsem to nikdy neslyšela, ale neznamená, že nemůže kolegou zmiňovaný mýtus mezi lidmi běhat,“ dodává pro deník Metro mluvčí pražských strážníků Irena Seifertová a podotýká, že na oddělení kontroly a stížností mají s podobnými výmysly své zkušenosti.

Jednou z fám, jež je podle Vladyky v některých případech pravdivá, je nespolehlivost systému plateb v modrých zónách. Výjimečně totiž může u správce systému nastat výpadek a platba se řidiči nezaúčtuje. Všechny platby se v takovém případě řidiči vracejí s tím, že úhradu nebylo možné provést. „Pak stěžovateli odpovídáme, že chyba není na straně strážníka, a předáváme kontakt na správce systému, který řeší náhradu škody,“ popisuje Vladyka. Parkování služebních aut na místech, kde by se bez zapnutých majáků nemělo, nenošení ochranných pomůcek nebo přílišná přísnost. To jsou další nejčastější podněty, které oddělení stížností denně řeší.

Pokud se chcete na strážníky obrátit, máme hned několik možností. Osobně (na adrese Korunní 15, Praha 2), telefonem (222 025 809), mailem (kontrolni@mppraha.cz) či datovou schránkou. „Někdo přijde osobně, úřední hodiny pro příjem stížností jsou ve všední dny do 15 hodin, ve středu až do půl šesté večer. Na telefonním čísle, kde se přijímají stížnosti, musí v úředních hodinách stále někdo být. Telefon je nahrávaný. Ale osobní a telefonický příjem stížnosti dokážou být někdy nepříjemné. Tahle podání jsou často o emocích,“ uvádí Vladyka v strážnickém měsíčníku. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek