Není to nová generace, říkejme tomu spí léčebná kúra. Nebo lépe omlazovací kúra, léčit v podstatě nebylo moc co. Kompaktní SUV Renault Kadjar prodělalo modernizaci, hned při čelním pohledu rozeznáte nová LED světla, uvnitř se zase změnil interiér a vedle nových barev dostalo auto i nové motory. Jeden z nich jsme rovnou vyzkoueli v redakčním testu.
Nejdřív ale obecně. V televizi běí soustavně hezké reklamy hlásající, e kadjar je pro ty, kteří chtějí jet svou cestou. A právě e i necestou. Čei milují čtyřkolky a vyí auta do terénu. Jak je to s prodeji?
Od roku 2015 se ho celkově prodalo 450 tisíc kusů, v Česku drí příčky v prodejnosti a někde za číslem edesát. V ulicích je auto vidět, ale potýká se s obrovskou konkurencí v tomto segmentu. Na krk mu paradoxně lape kůň z vlastní stáje Dacia Duster, která je levnějí a nabízí také pohon vech kol. Ten je v případě kadjaru dostupný ve verzi se 150koňovým dieselem za cenu od 737 400 korun, co můe být odrazující. Nejlevnějí verze kadjaru stojí u 530 tisíc. To mluvíme o 140koňovém přeplňovaném čtyřválci 1.3 TCe. Námi testovaná verze je u za 657 tisíc, má také benzinový čtyřválec, ale 160koňový a automatickou spojku. Tento motor je zcela nový, společně se zmíněným turbodieselovým čtyřválcem 1.7 Blue dCi o síle 150 koní. Čtveřici motorů v nabídce uzavírá jetě slabí 115koňový 1.5 Blue dCi.
Námi testovaný motor, který vznikl ve spolupráci aliance Renault-Nissan a koncernu Daimler, nenadchl, ale zároveň nijak nezklamal. Chtěl by více svinějí reakce při selápnutí plynu, ale kdy u se turbo čaplo, jeho tah byl postupný a rychlejí tempo mu nedělalo vůbec problém. Navíc je perfektně odhlučněný, avizovaná nízká spotřeba (průměrná 5,9 litru) se vak nekonala moná to bylo nízkými teplotami, syrovostí motoru (auto mělo najeto jen tři tisíce kilometrů) i nehospodárnou jízdou, ale průměrná hodnota během testu se nám ustálila na číslu 8,6. Stáhnout by to jistě lo. Nejvíc změn se odehrálo uvnitř, nový je středový panel a v něm sedmipalcová obrazovka multimediálního systému R-Link 2. Má jasnějí obraz a rychlejí reakce na pokyn. Hlasové ovládání fungovalo perfektně. Změnily se i ovladače klimatizace. Plasty vypadají hodnotněji a sedačky mají nastavitelnou délku sedáku. Potěí detaily do předních dveří se vejde 1,5litrová PET lahev a na zadních místech jsou dva USB porty.