metro.cz

Počasí v Praze

3 °C / 5 °C

Neděle, 19. listopadu 2017. Svátek má Alžběta.
Jeden z billboardů na pražském Chodově, který je součástí reklamní kampaně...
Billboard poblíž Thomayerovy nemocnice | foto: Jan Klepárník, iDNES.cz

Kampaň (nejen) v arabštině vyvolala emoce

8. listopadu 2017  6:45 Pavel Hrabica Metro.cz
Obří billboardy v několika jazycích vyvolaly bouřlivé reakce na sociálních sítích. I když poutače Čechům děkují, ti vyjádřením v arabštině, ukrajinštině, barmštině a perštině nerozumějí. Většina lidí proto obrátila svou kritiku proti uprchlíkům a Arabům.

Za nezvyklou kampaní na padesáti billboardech v Česku stojí organizace Člověk v tísni. „Se silnou reakcí jsme samozřejmě počítali,“ řekla deníku Metro Anna Jeníková z agentury, která kampaň pro organizaci připravuje. „Předpokládali jsme, že si to lidé spojí hlavně s uprchlíky a že to bude i malinko negativní,“ říká Jeníková. Nečekali ale, že lidé budou reagovat výhradně na arabské nápisy a ostatní jazyky zcela pominou. „Jedna z televizí ve své reportáži cíleně zachytila jen arabskou verzi,“ připomněla Jeníková. Podrobnosti k dalším krokům však ani agentura, ani organizace Člověk v tísni nechtějí prozatím uvádět.



Mohlo by se jednat o druh reklamy, která časem postupně odkryje smysl. Podle experta na reklamu Petra Andrýska momentálně tato metoda příliš nefunguje.

„V případě, že není z reklamy ihned jasná značka, kterou propaguje, je taková kampaň celkem riskantní. Už jen z toho důvodu, že v dnešní době značky musí hodně bojovat o pozornost. Ale postupné odhalování třeba nového produktu známého brandu může fungovat, když se dobře uchopí a má spád,“ hodnotí ředitel agentury Socialsharks Andrýsek.

Jedním z nejznámějších případů, kdy byla tato metoda použita, jen ten z roku 2004 – na supermarket Český sen. Nakonec se z něj vyklubala reklama na fiktivní obchod, v němž měli prsty dokumentaristé Filip Remunda a Vít Klusák.

Tímto způsobem ve svém stejnojmenném dokumentu sledovali chování lidí. Svou kampaň označují jako první českou filmovou reality show. Cílem bylo ukázat, jak reklama funguje, a vyvolat diskusi.



Komentáře

Hlavní zprávy

2,5 milionu dní jsme proleželi za úrazy

Na jednašedesátiletého muže se v Hlučíně zřítila zeď vysoká dva metry a široká...
vydáno 18. listopadu 2017  15:21

Mnoho pracovních úrazů má stále stejnou příčinu.  celý článek

Nezajímají mě Nekonečné intelektuální kydy, říká scénárista Petr Kolečko

Petr Kolečko
vydáno 18. listopadu 2017  11:15

Těsně za sebou měl premiéru své nové divadelní hry dvě noci na Karlštejně a filmu Bajkeři. Na oba počiny je hodně vidět, neboť jméno scenáristy Petra...  celý článek

Zamiřte na výlet do Afriky s Hanzelkou a Zikmundem

Dvojice projela celou Afriku.
vydáno 18. listopadu 2017  8:13

Zoo Dvůr Králové zve návštěvníky na výstavu H + Z v Africe. Prostřednictvím dvou desítek fotografií a předmětů, které zapůjčilo Muzeum jihovýchodní Moravy...  celý článek

Výživu mají řešit i ti starší lidé

(ilustrační foto)
vydáno 18. listopadu 2017  6:06

Až 50 procent seniorů trpí podvýživou, aniž by si toho byli vědomi, odhadují odborníci.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám