metro.cz

Počasí v Praze

16 °C / 30 °C

Sobota, 21. července 2018. Svátek má Vítězslav.
Jeden z billboardů na pražském Chodově, který je součástí reklamní kampaně...
Billboard poblíž Thomayerovy nemocnice | foto: Jan Klepárník, iDNES.cz

Kampaň (nejen) v arabštině vyvolala emoce

8. listopadu 2017  6:45 Pavel Hrabica Metro.cz
Obří billboardy v několika jazycích vyvolaly bouřlivé reakce na sociálních sítích. I když poutače Čechům děkují, ti vyjádřením v arabštině, ukrajinštině, barmštině a perštině nerozumějí. Většina lidí proto obrátila svou kritiku proti uprchlíkům a Arabům.

Za nezvyklou kampaní na padesáti billboardech v Česku stojí organizace Člověk v tísni. „Se silnou reakcí jsme samozřejmě počítali,“ řekla deníku Metro Anna Jeníková z agentury, která kampaň pro organizaci připravuje. „Předpokládali jsme, že si to lidé spojí hlavně s uprchlíky a že to bude i malinko negativní,“ říká Jeníková. Nečekali ale, že lidé budou reagovat výhradně na arabské nápisy a ostatní jazyky zcela pominou. „Jedna z televizí ve své reportáži cíleně zachytila jen arabskou verzi,“ připomněla Jeníková. Podrobnosti k dalším krokům však ani agentura, ani organizace Člověk v tísni nechtějí prozatím uvádět.



Mohlo by se jednat o druh reklamy, která časem postupně odkryje smysl. Podle experta na reklamu Petra Andrýska momentálně tato metoda příliš nefunguje.

„V případě, že není z reklamy ihned jasná značka, kterou propaguje, je taková kampaň celkem riskantní. Už jen z toho důvodu, že v dnešní době značky musí hodně bojovat o pozornost. Ale postupné odhalování třeba nového produktu známého brandu může fungovat, když se dobře uchopí a má spád,“ hodnotí ředitel agentury Socialsharks Andrýsek.

Jedním z nejznámějších případů, kdy byla tato metoda použita, jen ten z roku 2004 – na supermarket Český sen. Nakonec se z něj vyklubala reklama na fiktivní obchod, v němž měli prsty dokumentaristé Filip Remunda a Vít Klusák.

Tímto způsobem ve svém stejnojmenném dokumentu sledovali chování lidí. Svou kampaň označují jako první českou filmovou reality show. Cílem bylo ukázat, jak reklama funguje, a vyvolat diskusi.



Komentáře

Hlavní zprávy

Eskalátory kouří a do metra teče

Louže ve stanici nejsou nic nového.
vydáno 20. července 2018  14:28

Cestující v MHD narážejí na jednu zvláštní poruchu za druhou. „Došlo k částečnému sjetí madla. Vlivem jeho tření o vnitřní konstrukci eskalátoru došlo k...  celý článek

Petr Švancara: Hrát v zimě je šílené, odrazí se to v návštěvnosti

Petr Švancara při svém rozlučkovém zápase
vydáno 20. července 2018  12:14

Bývalý fotbalový útočník Petr Švancara nyní glosuje ligové dění jako znalec a nově také expert stanice 02 TV. V rozhovoru pro deník Metro mluvil o novém...  celý článek

Sloupek Petra Justa: Okurky?

Petr Just, politolog, Metropolitní univerzita Praha
vydáno 20. července 2018  10:03

„Mediální kontrola politiků nesmí polevovat ani během okurkové sezony,“ píše ve svém sloupku politolog.  celý článek

Hledáme nové učitele. Značka: Dáme vám i byt

Ilustrační snímek
vydáno 20. července 2018  8:44

Ředitelé českých škol si neoddechnou ani v létě. Shánějí pedagogy. „Scházejí učitelé matematiky, fyziky nebo pro první stupeň, po těch je velká poptávka,“...  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám