metro.cz

Počasí v Praze

12 °C / 23 °C

Středa, 25. dubna 2018. Svátek má Marek.
Jeden z billboardů na pražském Chodově, který je součástí reklamní kampaně...
Billboard poblíž Thomayerovy nemocnice | foto: Jan Klepárník, iDNES.cz

Kampaň (nejen) v arabštině vyvolala emoce

8. listopadu 2017  6:45 Pavel Hrabica Metro.cz
Obří billboardy v několika jazycích vyvolaly bouřlivé reakce na sociálních sítích. I když poutače Čechům děkují, ti vyjádřením v arabštině, ukrajinštině, barmštině a perštině nerozumějí. Většina lidí proto obrátila svou kritiku proti uprchlíkům a Arabům.

Za nezvyklou kampaní na padesáti billboardech v Česku stojí organizace Člověk v tísni. „Se silnou reakcí jsme samozřejmě počítali,“ řekla deníku Metro Anna Jeníková z agentury, která kampaň pro organizaci připravuje. „Předpokládali jsme, že si to lidé spojí hlavně s uprchlíky a že to bude i malinko negativní,“ říká Jeníková. Nečekali ale, že lidé budou reagovat výhradně na arabské nápisy a ostatní jazyky zcela pominou. „Jedna z televizí ve své reportáži cíleně zachytila jen arabskou verzi,“ připomněla Jeníková. Podrobnosti k dalším krokům však ani agentura, ani organizace Člověk v tísni nechtějí prozatím uvádět.



Mohlo by se jednat o druh reklamy, která časem postupně odkryje smysl. Podle experta na reklamu Petra Andrýska momentálně tato metoda příliš nefunguje.

„V případě, že není z reklamy ihned jasná značka, kterou propaguje, je taková kampaň celkem riskantní. Už jen z toho důvodu, že v dnešní době značky musí hodně bojovat o pozornost. Ale postupné odhalování třeba nového produktu známého brandu může fungovat, když se dobře uchopí a má spád,“ hodnotí ředitel agentury Socialsharks Andrýsek.

Jedním z nejznámějších případů, kdy byla tato metoda použita, jen ten z roku 2004 – na supermarket Český sen. Nakonec se z něj vyklubala reklama na fiktivní obchod, v němž měli prsty dokumentaristé Filip Remunda a Vít Klusák.

Tímto způsobem ve svém stejnojmenném dokumentu sledovali chování lidí. Svou kampaň označují jako první českou filmovou reality show. Cílem bylo ukázat, jak reklama funguje, a vyvolat diskusi.



Komentáře

Hlavní zprávy

Sloupek Vlastimila Vondrušky: O pogromech

Vlastimil Vondruška
vydáno 24. dubna 2018  13:13

Válka je pro určité kruhy jedním ze snadných způsobů, jak vydělat.  celý článek

Náhlému kolapsu srdce předchází i zlaté defibrilátory

Implantace defibrilátoru
vydáno 24. dubna 2018  11:45

Arytmie, tedy poruchy srdečního rytmu, patří k častým stavům ohrožujícím život.  celý článek

Nefoťte! Za snímek vás vyvedou i z obchodního centra

Pokud policistům fotograf nebrání při výkonu služby, měli by fotografování...
vydáno 24. dubna 2018  9:49

Pořizování fotek se nelíbí některým policistům. Za natáčení v metru musíte zaplatit.  celý článek

O pojištění proti terorismu stojí stále víc firem

(Ilustrační snímek)
vydáno 24. dubna 2018  7:30

Přestřelka mezi policií a teroristy. Únos. Uhradí pojišťovna škody?  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám