Podle ministerstva doprava byly podmínky diskriminační. V jednom případě údajně dopravní podnik chybně stanovil příli vysoký obrat firem, které měly monost o zakázku na dostavbu metra usilovat. V druhém případě chtěl, aby firma, která vyhraje tendr, měla česky hovořící zaměstnance. Obě zakázky se uskutečnily za éry exředitele Martina Dvořáka.
Ďuri s výtkami nesouhlasí
Nynějí ředitel podniku Jaroslav Ďuri prohlásil, e s výtkami nesouhlasí. "Ministerstvo dopravy vyčítá dopravnímu podniku diskriminační kritéria, ale z mého pohledu byla tato kritéria přiměřená, tehdejí znění zákona neporuovala," tvrdí. Kvůli hrozícímu krácení dotace podnik také před časem podal námitku, ale ministerstvo o ní zatím nerozhodlo. "Námitku ministerstvo vyřizuje," potvrdil mluvčí ministerstva Tomá Neřold.
Podle generálního ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďurie nebude mít zkrácení dotace na stavbu ádný vliv. Dopravní podnik mohl na stavbu za zhruba 20 miliard korun čerpat teoreticky a 85 procent ze způsobilých výdajů na projekt. A právě tuto částku ministerstvo poníilo ministerstvo korekcí o čtvrtinu. Maximální výe podpory, kterou v Operačním programu doprava můe dopravní podnik vyčerpat je podle schvalovacího protokolu pouze 7,5 miliardy korun, tedy zhruba 40 procent procent výdajů projektu. Podle radního Jiřího Pařízka (TOP 09) ale Praha poádala o to, aby mohla zkrácenou dotaci čerpat na jiné dopravní projekty. O evropské peníze tak prý fakticky nepřijde.
Prodlouení trasy metra A do Motola má být dokončeno v přítím roce. Praha chce na stavbu z úvěru Evropské investiční banky (EIB) vyčerpat 11 miliard korun. Zkrácení dotace by mohlo ohrozit čerpání peněz z EIB. Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi est kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraí Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.