Neomezené volání, SMS a 500 MB dat. To vše za 450 korun. Takový tarif v Česku neseženete. Tedy ne oficiálně. Přesto ho call centra nabízejí. Chcete ho taky?
Musíte mít štěstí. Call centrum vám totiž musí samo zavolat. Další, co je pro získání bezkonkurenčního tarifu potřeba, je nemít strach o své osobní údaje. Pracovník call centra vás totiž vyzve, ať mu do telefonu nadiktujete rodné číslo a číslo občanského průkazu.
Pokud se vám tato možnost nelíbí a poprosíte, aby vám nabídku poslali například mailem, tak nepochodíte. Call centrum vám nic nepošle. Nabídka totiž není oficiální.
Nebezpečí číhá všude
|
Operátoři připouští, že tyto tarify nabízejí. „Smluvní partneři nabízejí pouze služby a produkty schválené naší společností. Někdy může jít o tarify neveřejné, tedy zvýhodněné oproti běžně komunikované nabídce,“ potvrzuje Martina Kemrová, mluvčí společnosti T-Mobile.
„V případě, že zákazník projeví zájem o náš tarif a přechod k naší společnosti, jej operátor požádá o rodné číslo a občanský průkaz. Tyto údaje jsou nezbytné pro uzavření smlouvy,“ vysvětluje Kemrová s tím, že je možné ověřit na internetových stránkách T-Mobilu, která call centra s tímto operátorem spolupracují.
Odborníci ale radí osobní údaje po telefonu raději vůbec nediktovat. „Lze doporučit nesdělovat rodné číslo do telefonu osobám, u nichž si nejste jisti, že jsou těmi, za které se vydávají,“ radí Tomáš Paták, mluvčí Úřadu pro ochranu osobních údajů.
„Za telefonního operátora se může vydávat například obchodník s telefonními tarify, který chce získat osobní údaje člověka, aby poslal volanému již připravenou smlouvu. Jiná situace je, když volá klient například do banky. Tam je pravděpodobnost zneužití velmi nízká,“ říká Paták.
K obezřetnosti při sdělování osobních údajů nabádá také Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu, který dodává: „Jediné, co je v takové situaci možné následně ověřit, je telefonní číslo volajícího, které může napovědět, zda se skutečně jedná o zaměstnance dané společnosti.“
Podpultovky jedou dál
|