"Za letošní květen jsme zaznamenali rekordní objem transakcí uskutečněných pomocí služeb Twisto. Celkem během jednoho měsíce zákazníci nakoupili zboží v hodnotě přes čtvrt miliardy korun, což je za dobu existence rekord. Věříme však, že tím rekordní utrácení po uvolnění lockdownu teprve začalo. Za červen sledujeme další zhruba 10% nárůst a v Polsku za první týden července už to vypadá na další 20% růst,“ komentuje rekordní čísla Twista Pavel Rath, ředitel marketingu.
Lidé za zboží platí prostřednictvím platebních služeb Twisto známých jako BNPL. Základem je tzv. Odložená platba, na kterou už někdy v životě narazilo téměř 70 % Čechů. Ta umožňuje koupit si zboží nebo službu a zaplatit za ni později. Hodí se tak například při čekání na výplatu nebo k vyzkoušení zboží. Populární je hlavně u mladých lidí mezi 18 a 29 lety. Ke konci loňského roku Twisto představilo také Nákup na třetiny, který umožňuje platbu za nákup rozdělit do tří měsíců bez navýšení. O té zatím ví zhruba polovina lidí, zejména pak mladí. Největší zájem o službu však má skupina od 30 do 49 let, která ji nejčastěji využívá. Nedávno pak Twisto spustilo další novinku v podobě Jednorázové virtuální karty, která umožňuje dopředu si nastavit částku k útratě a počet měsíců k jejímu zaplacení.
Lidé neměli za co utrácet, nyní si to vynahrazují
Chuť utrácet potvrzují i čísla rozsáhlého průzkumu, který si Twisto nechalo vypracovat od agentury Perfect Crowd na reprezentativním vzorku více než 1 000 lidí. Zhruba dvě třetiny z nich po konci lockdownu plánovaly utrácet více. Nejvíce Češi po otevření obchodů hodlají investovat do svého zevnějšku – 34 % dotazovaných si chce konečně koupit nové oblečení a 32 % novou obuv a další doplňky. Utrácet chtějí i za další věci, které jim internet nedokázal nahradit – zejména dovolenou, návštěvy kulturních událostí a zábavních parků či zoo. Přesto lidé během pandemie zjistili, že na internetu můžou pohodlně nakupovat i nové kategorie věcí, které tam dosud nehledali. Zejména si oblíbili nakupování potřeb pro domácí mazlíčky, jež na internetu budou nakupovat i nadále. Stejně tak se jim osvědčilo online nakupování alkoholu, kosmetiky či potravin.
Své utrácení lidé budou částečně financovat z úspor, které si přes pandemii vytvořili díky snížení výdajů vlivem epidemiologických opatření. Téměř 30 % domácností hlásí zvýšení úspor. Skupinou, která si našetřila nejvíce, jsou pracující studenti. Ti volného času a distančního studia využili pro vyšší přivýdělek. Na druhé straně však 29 % lidí také o část svých úspor přišlo – zejména nezaměstnaní, lidé v domácnosti a podnikatelé.
Více o službě Twisto
Twisto představuje chytré řešení pro platby a nakupování a už v roce 2013, jako první v ČR, zavedlo platby BNPL (buy now pay later = nakupuj teď, plať později). Díky funkci Twisto Pay lze na jedno kliknutí, bez registrace a zdarma platit internetové nákupy, na jejichž úhradu mají zákazníci 14 dní. Registrovaní uživatelé pak mají možnost využít k placení Twisto kartu (vydanou Mastercard) – virtuální nebo fyzickou, zaplatit mobilem díky Apple Pay nebo Google Pay, vyrovnat faktury jejich vyfocením nebo snadno rozdělit společný účet mezi kamarády s funkcí Twisto Split. Splatnost nákupů s Twisto účtem je 45 dní. Twisto také umožňuje nákup na splátky s okamžitým schválením a Nákup na třetiny bez navýšení. V roce 2019 firma úspěšně vstoupila také na polský trh. www.twisto.cz