metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 15 °C

Pátek 26. dubna 2024. Svátek má Oto

V Čestlicích u aquaparku se testovaly elektrické dodávky

  15:20
Jaká je budoucí mobilita evropských metropolí? Pravděpodobně elektrická či vodíková, anebo jinak alternativní. V každém případě ale bezemisní! Paříž plánuje zákaz vjezdu všem vozidlům se spalovacím motorem už od roku 2030. Stejné či podobné plány mají i další evropská města jako například Barcelona či Londýn. Automobilkám tedy nezbývá než se přizpůsobit, chtějí-li přežít. A není času nazbyt!
Elektrické verze populárních modelů Peugeot Partner a Rifter | foto: Peugeot

Poměrně daleko ve své snaze o nabídku bezemisní mobility je Peugeot. Jeho plány jsou velmi ambiciózní, jak nedávno oznámila jeho generální ředitelka Linda Jackson: „Peugeot, který se chce podílet na energetické transformaci, se zavázal, že bude do roku 2024 elektrifikovat celou svou modelovou řadu. Další etapou je pak prodávat od roku 2030 v Evropě výhradně elektrické vozy.“

Peugeot se už dnes může pochlubit kompletně elektrifikovanou řadou lehkých užitkových vozů. Znamená to, že pro každý ze svých užitkových modelů nabízí 100% elektrickou verzi, a to od té nejmenší až po tu největší dodávku. Současně se podařilo elektrifikovat i všechny osobní verze těchto dodávek. Ukázku jízdy a používání demonstroval Peugeot na konci června v Čestlicích u Aquapalace. Čeští novináři zde otestovali modely Peugeot e-Partner, e-Rifter a také další vozy koncernových značek skupiny Stellantis.

Elektrické verze populárních modelů Peugeot Partner a Rifter jsou vybaveny elektromotorem o výkonu 100 kW a lithium-iontovou baterií o kapacitě 50 kWh, která zajišťuje dojezd až 280 km. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí, nevydává žádný zápach a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2.

Oproti verzím se spalovacím motorem nevykazuje žádné nedostatky z hlediska praktičnosti a užitných vlastností. Užitková varianta e-Partner stále pobere až 4,4 m3 nákladu, utáhne úctyhodných 750 kg a užitečné zatížení je až 800 kg. K dispozici jsou dvě délky karoserie. Osobní e-Rifter má podobné vlastnosti, navíc exceluje svou multifunkčností a modularitou. Oceníte u něj i zvýšenou světlou výšku, prostorný moderní interiér, objemný zavazadelník a přitažlivý design se znaky SUV.

Testující novináři mohli vyzkoušet i dobíjecí stanici v Čestlicích. Dobíjení vozu je velice jednoduché: připojíte kabel, zajdete si na kávu a než se vrátíte, máte dobito. E-Partner stejně jako e-Rifter mohou být dobíjeny různými způsoby: pomocí standardní nebo zesílené zásuvky, zařízením wallbox či rychlodobíjecí stanicí. Ve veřejné rychlodobíječce se dobijí na 80 % už za 30 minut.

Hlavní zprávy

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Na billboardu nedaleko památníku holokaustu vyzývá kult k revoltě proti církvi

vydáno 26. dubna 2024  15:02

Sotva dva kilometry od památníku holokaustu v Letech na Písecku se nachází velmi zvláštní billboard. Je na něm vyobrazen papež František s ďáblovým číslem...  celý článek