"Žižkovské nádraží je mimořádný objekt, který si zaslouží mimořádnou ochranu," řekl ministr. "Jedině ve spolupráci s partnery bude možné jej realizovat," doplnil. Společnost Žižkov station development, která vznikla spojením Českých drah a firmy Sekyra Group, původně plánovala rozsáhlou výstavbu, jíž mělo nádraží ustoupit. Proti demolici se ale postavila část odborné i laické veřejnosti. Ministerstvo kultury nakonec rozhodlo, že nádraží, které stojí na rozsáhlých nevyužívaných pozemcích, musí být zachováno. Původní plány na výstavbu nové městské čtvrti ale i nadále trvají. Nádraží se stane jejím centrem.
Do nádraží se už teď vrací život
Otevřela se však otázka dalšího využití obrovské památkově chráněné budovy. Už v loňském roce se v areálu uskutečnilo několik kulturních a společenských akcí. Program bude pokračovat i v letošním roce. Na dlouhodobým využitím a především nad tím, kdo případné převzetí a rekonstrukci budovy zaplatí, stále visí otazníky. Konkrétní plány a další postup chce radnice spolu s majitelem a developerem představit v červnu, řekl místostarosta Matěj Stropnický. Stavba z 30. let patřila podle odborníků k nejmodernějším svého druhu v Evropě jak z hlediska technologie, tak z hlediska architektury.