Z průzkumu Mall Pay vyplývá, že obavy e-shopů tkví v tom, že velký počet nákupů v kombinaci s nedostatkem pracovních sil způsobí nebezpečný mix pro logistiku, což může potenciálně roztočit spirálu zpožděných a následně odřeknutých nákupů. Snaží se tak více doručovat až domů či využívat výdejní boxy. V konkurenčním boji uspějí i ti, kteří zákazníkům nabízejí výhody.
„Letos by e-shopy mohly bodovat také prodlouženou zárukou, doprovodným pojištěním proti krádeži či rozbití i možností prodlouženého vrácení zboží. Ale také pohodlnějšími způsoby plateb,“ vysvětluje Adam Kolesa, výkonný ředitel Mall Pay.
Slevy se zase blíží
|
Na dárcích budeme šetřit
Nakupovat dárky v e-shopech se chystá podle výzkumu Equa bank 9 z 10 Čechů. Čtyřicet procent z nich hledá cílený dárek v cenovém srovnávači, další zhruba třetina napíše název výrobku do vyhledávače a pak si prohlíží nabídky. „Obecně platí, že lidé na internetu hledají nejvýhodnější cenovou nabídku. Rozhoduje ale i počet hvězdiček, věrnostní program, způsob platby, doprava či za jak dlouho zásilka dorazí,“ říká Kateřina Petko, mluvčí Equa bank. Nejžádanější vánoční zboží jsou elektronika a technika. Dále oblečení, hračky, knihy a u žen kosmetika.
Pandemie koronaviru ale přinese také fakt, že lidé budou více šetřit a za dárky na Vánoce neutratí tolik jako dříve. Podle informací z dotazování společnosti Fair Credit zhruba polovina Čechů utratí do pěti tisíc korun, další třetina maximálně dvojnásobek. Podle údajů Equa bank se chystají Češi průměrně utratit za dárky 6300 korun.
Dopravci jsou připraveni
Velký nápor bude také na přepravní společnosti. „Vánoční dárky objednávejte letos s velkým předstihem,“ upozorňuje šéf Zaslat.cz Miroslav Michalko. Podle něj počet přepravených zásilek v týdnech před Štědrým dnem roste dvojnásobně. Přesto jsou mnohé dopravní společnosti nachystány. Mnohé třeba zavedly bezkontaktní předání balíků bez podpisu. „Na vánoční nápor jsme dostatečně připraveni. Rozšířili jsme všechna oddělení tak, abychom zvládli zvýšený zájem nových klientů a hlavně garantovali dostupnost naší služby stávajícím,“ uvádí Martin Šauer, výkonný ředitel služby Balíkobot.
„V sezoně, která přichází, plánujeme doručovat přes 200 tisíc zásilek denně,“ dodává Milan Loidl, marketingový ředitel PPL CZ.
Amazon. Dvakrát víc lidí i objednávekDistribuční centrum společnosti Amazon v Dobrovízi u Prahy nabírá v posledních týdnech velké množství posil, aby zvládlo předvánoční nápor. Zároveň zde platí přísná bezpečnostní opatření proti šíření koronaviru. I o nich mluvila PR manažerka společnosti Miroslava Jozová. Jak se vám daří bojovat s koronavirem? Nabíráte několik tisíc dočasných pracovních sil na předvánoční období, je to více než loni? |