Proč jste odešel studovat do USA?
Četl jsem o vzdělávacích systémech ve světě a nejvíce mě z nich zaujal systém internátních škol v USA, který dává studentům velkou svobodu při výběru předmětů a mimoškolních aktivit. Český vzdělávací systém mi vůbec nevyhovoval, protože je konstruován primárně pro účely získání tvrdých informací prostřednictvím drilování a memorování textu. Raději jsem polemizoval s učiteli, což bylo ale vnímáno minimálně jako přílišná angažovanost, často jako drzost. Měl jsem proto špatné známky z předmětů, které mě nebavily, vystřídal jsem pár škol. Pak jsem se rozhodl, že zkusím štěstí na nějaké americké. Nakonec jsem v jedné malé škole ve státě New York dostal stipendium a absolvoval tam poslední dva roky střední školy.
Čím jste se v USA živil?
Podmínkou mého stipendia bylo, že jsem musel šestkrát týdně klepat na dveře domů cizích lidí a prodávat jim sušenky. Musel jsem splnit týdenní kvótu v přepočtu patnáct tisíc korun, abych si dokázal zaplatit ubytování a jídlo.
Co jste dělal po ukončení studia?
Původně jsem chtěl zůstat v USA, ale to nevyšlo. Proto jsme se se společníkem rozhodli, že začneme nabízet zprostředkování studia na amerických internátních školách, tady to nikdo nedělal.
Americká maturita
|
Proč jste založil také vlastní školu?
V loňském roce jsme převzali majoritní podíl v Pražském humanitním gymnáziu, což je osmileté a čtyřleté české soukromé gymnázium, kde se snažíme aplikovat moderní metody výuky. Po zkušenostech s českým vzdělávacím systémem a jeho zásahy do provozování školy jsme se ale rozhodli, že bude mnohem lepší mít akreditaci z USA, jelikož ta nám dává mnohem větší svobodu z hlediska stavby osnov, nabídky předmětů a přijímání studentů.
Jaké máte plány?
Jsme jediná škola v Česku, která má vyloženě americký program, a budeme aplikovat speciálně navržený systém komplexní výuky inspirovaný projektovým vyučováním a tematickou výukou. Inspirovali jsme se ve Finsku. Tam totiž letos zavedli vzdělávací reformu, v jejímž rámci musí školy na jeden měsíc „zrušit předměty“ a učit studenty komplexní témata. Na American Academy budeme mít na konci prvního a druhého trimestru vždy dva týdny, kdy „zrušíme předměty“. V následujícím školním roce nejdříve předměty nahradí téma uprchlické krize, ve druhém trimestru to bude téma kolonizace Marsu.