„Od konce listopadu do března jsme na roztrhání. Nejen že se v tomto období koná nejvíce veletrhů se vzdělávací a poradenskou tematikou, kterých se účastníme, ale také je to období, kdy se na nás veřejnost nejčastěji obrací s dotazy,“ vysvětluje Komůrková. Jde především o přihlášky na školy či doporučení, na jaký obor se hlásit.
Kde dostanete radu?
|
Tereza si neodpočine ani v dubnu.
„To bude období dotazů od lidí, kteří budou zjišťovat své možnosti v případě, že neudělali maturitní zkoušku nebo je nevzali na vysokou školu. Ale také si budou chtít najít na léto brigádu, co by obohatila jejich životopis,“ říká studentka. Tereza pracuje v NICM už třetím rokem. Doporučila ji sem kamarádka.
„Viděla jsem příležitost se realizovat a rozvíjet svůj dětský sen - pomáhat ostatním,“ usmívá se Komůrková. Podle ní chodí nejvíce mladí lidé, ale také jejich rodiče či pedagogové. Informace ohledně vzdělávání hrají logicky prim.
„Ale s kolegyněmi pomáháme všem návštěvníkům, kteří k nám zavítají. Například nedávno jsme pomáhali paní založit e-mail, aby si mohla psát s vnučkou, která jede studovat do Španělska,“ přidává historku Komůrková.
Ta se snaží na návštěvníky působit pozitivně. Ne jako odtažitá úřednice.
„Jak to jen jde, snažím se být neformální. Sama vím, že je pro mladého člověka těžké zeptat se někoho jiného než Googlu, tak se snažím být jedním z nich a dát jim informace, které na internetu složitě hledají. Usnadňuje mi to fakt, že stále ještě studuji, i když dálkově,“ popisuje svůj přístup. Nejvíc ji potěší poděkování, ale hlavně to, když jsou informace užitečné.