Bagry se speciálními nástavci se do více než 50 let staré mostní konstrukce zakously kolem půl osmé večer. Krátce před půlnocí zbyla z původní stavby jen hromada suti, která na uzavřené dálnici vytvořila barikádu.
„Z našeho pohledu bylo vše tak, jak jsme předpokládali a jak si naplánovali,“ zhodnotil noční akci Jiří Šlachta, ředitel Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje. Při demolici se podle něj ale ukázalo, že původní stavitelé nebyli tak pečliví, jak být měli. „Zejména kvůli chybějící izolaci byl asi most v takovém stavu, v jakém byl,“ vysvětlil Šlachta.
Železobetonový most stál na svém místě od roku 1972, tedy dlouho před tím, než pod ním silničáři postavili dálnici. „Původně se zřejmě počítalo s tím, že společně s dálnicí se postaví i most nový. Asi na něj nezbyly peníze, a tak zůstal ten původní,“ uvedl Jiří Šlachta.
Absence mostu přinese dopravní problémy
Ten ovšem nejen svým technickým stavem, ale také dispozicí, kdy v tělese dálnice stály hned tři mostní pilíře, nevyhovoval. Se starým mostem se přišly rozloučit desítky vesměs místních lidí. Psychicky se také připravovali na problémy, které s sebou chybějící most v následujících měsících přinesou.
„Bude to náročné,“ suše konstatoval jeden z přihlížejících. Most mezi Chodovem, respektive Novým Sedlem, a Loktem, byl totiž velice frekventovaný. S jeho demolicí budou muset motoristé využívat značené objížďky po silnicích druhých a třetích tříd.
Podle plánů kraje a krajského správce komunikací by nový most, který je navržený jako trámová předpjatá konstrukce s jediným pilířem, hotový letos v říjnu. Po jeho dokončení bude následovat dvouměsíční zkušební provoz. Ten ostrý pak začne v prosinci.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz