„V tomto konkrétním případě muž zaplatil velmi vysoké letecké přepravní náklady k domnělé zásilce. Nátlaku ze strany odesílatele, aby uhradil fakturované clo, již nepodlehl a pohrůžkou předání věci soudu pro krácení daně se nenechal zmanipulovat. Před úhradou falešné faktury se obrátil na celníky s žádostí o vysvětlení a vydání zásilky,“ řekla mluvčí Celního úřadu pro Pardubický kraj Ludmila Říhová Zezulová.
Celníci případ prověřili a muže upozornili, že se jedná o podvod. Ušetřili mu tak požadovaných 274 tisíc korun za fiktivní clo.
Celní úřad upozorňuje nakupující, aby byli při platbách obezřetní.
„Mezi indicie vykazující znaky podvodu patří komunikace přes mail, SMS zprávy, WhatsApp a ve výše uvedeném případě vystavená faktura s hlavičkou celního úřadu zaslaná mailem. Celní úřad nevystavuje faktury na úhradu cla a s veřejností komunikuje prostřednictvím ověřených komunikačních cest,“ řekla Ludmila Říhová Zezulová.
V případě jakýchkoliv pochybností doporučuje kontaktovat celní správu a výzvy k úhradě cla si ověřit.