metro.cz

Počasí v Praze

1 °C / 16 °C

Pátek 26. dubna 2024. Svátek má Oto

Měří 190 centimetrů a tak si začal šít vlastní trička pro čahouny

  5:57
Oblečení z českých obchodů bylo pro něj krátké nebo moc široké. Takže otázka: co s tím? Když nic nenašel na trhu, bylo řešení jasné. Mladý marketér si proto začal šít vlastní.

Další 2 fotografie v galerii
Radek Pilař ve svém tričku z webu tallguys.cz | foto: ARCHIV

Radek Pilař měří 190 centimetrů. Jeho nadprůměrná výška by asi nebyla v tuzemsku, kde potkáte spoustu dlouhánů, ničím zvláštním. Tenhle mladý podnikatel se však před časem při své inspirující cestě po Spojených státech rozhodl usnadnit život „na vysoké noze“ sobě i druhým. 

„Kvůli výšce mám celý život problém sehnat oblečení, které mi padne. A tak mě po návratu napadlo, proč si to jednoduché prodloužené tričko bez potisku z přírodní bavlny neušiji sám,“ říká pro deník Metro zakladatel módní značky TallGuys.

Proč přišel nápad začít dělat speciální trička právě při vaší cestě po USA?
V Americe jsme žili několik měsíců a vždy mě fascinovalo, co všechno tam koupíte. Obchody plné různého oblečení a já tam nakupoval jak v ráji, vše mi sedělo, bylo dlouhé a kvalitní. Některé oblečení nosím čtvrtým rokem a vypadá téměř jak nové. Když jsem se vrátil nadobro zpět do Česka, zjistil jsem, že zde nemohu koupit nic, co by mi vyhovovalo. Tak jsme se zamysleli a vytvořili ho.

V čem se vaše trička liší od těch z normálních obchodů?
Troufám si říct, že jsou daleko kvalitnější, velmi příjemná na nošení, jak materiálově, tak různými střihy, aby si každý našel to svoje. Navíc se nesrazí po vyprání o dvě velikosti a drží stále svůj tvar. Dbali jsme velmi na výběr kvalitního materiálu, který je příjemný, používáme biobavlnu. Vymysleli jsme si vlastní střihy, které jsou oproti běžné konfekci prodloužené, takže z našich triček vám už záda nepolezou.

A kromě prodloužených střihů?
Vydrží vám opravdu dlouho, i po několika desítkách vypráví si drží svůj tvar, barvu a hlavně délku. Můžeme je určitě považovat za udržitelný kousek v šatníku.

Jak dlouho už TallGuys funguje? A kdo jsou vaši nejčastější zákazníci?
E-shop jsme spouštěli na začátku tohoto léta. Překvapivě zatím nakupují hlavně dívky, asi to bude tím, že vědí, co nám sluší. Trička jsou vždy v dárkovém balení, takže často slouží jako dárek pro přítele, tatínky. Druhá část jsou opravdu vysocí kluci, kteří přesně na tento produkt čekali. Prodej oblečení zatím máme jen přes internet, snažíme se najít různé festivaly, veletrhy a další způsoby rozšíření značky. Kdyby měl někdo ze čtenářů deníku Metro nápad, určitě se ozvěte. Případně se můžete zastavit osobně za mnou ve Zlíně.

Zatím děláte jen trička nejrůznějších střihů. Chystáte rozšíření nabídky?
Máme spousty nápadů. Právě teď vyrábíme dlouhé rukávy a mikiny a budou i nové barvy. V prodeji budou začátkem listopadu. Další produkty přijdou během roku 2022. Je se tedy opravdu na co těšit.

Jak funguje vaše výroba? Kde trička vznikají?
Dlouho jsme nemohli najít firmu, která nám všechny nápady a požadavky dá dohromady a ještě k tomu předčí naše očekávání. Nakonec se to povedlo. Teď už výroba probíhá relativně jednoduše, ale vyladit první tričko do posledního detailu je opravdu dlouhý proces na několik měsíců. Tedy pokud nechcete vyrábět klasické konfekční. Všechna naše trička jsou vyráběná v tuzemsku od prvního střihnutí do látky až po vyšití loga.

Pochopil jsem, že máte kromě značky TallGuys ještě mnoho dalších aktivit...
Vystudoval jsem VUT v Brně se zaměřením na strojírenskou technologii, pak jsem byl ve zmiňovaných USA, kde jsem pracoval v restauracích a následně cestoval s přítelkyní po Asii a Indonésii. Zde jsem se začal profesionálně věnovat natáčení a focení, což dělám pod značkou vlastní videoprodukce Framepic.cz dodnes. Dále ještě také natáčím svatební videa pod značkou radekpilar.com, starám se osvatební salon s přítelkyní ve Zlíně, kde i bydlíme.

Vaše maminka má také vlastní módní značku, že?
Moje maminka otevírala značku s dámským oblečením Ka&Bo, která sídlí v Brně, před osmi lety. Právě ona mě rovněž inspirovala k založení české značky a české výroby. Proto vlastně celý nápad vznikl. Rozhodl jsem se, že nebudu dovážet výrobky ze zahraničí, ale vše bude vznikat zde.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Dáte si lážo i plážo? Na kole za pivem, houpačkami, trampolínami i klobáskami

vydáno 25. dubna 2024  12:58

Vezměte děti na výlet v bezprostřední blízkosti Vltavy. Čekají na vás tři pecky, které jsou trochu gastronomické, trochu punkové a především velmi...  celý článek

Komerční sdělení

Město Split – 6 míst, které si užít v okouzlující Dalmácii

vydáno 26. dubna 2024

Chorvatsko je oblíbenou destinací a ročně láká spousty turistů. Čeká na vás spousta krásných míst, mezi jedno z těch nejoblíbenějších patří Split. Jde o...  celý článek

Komerční sdělení

Jak vybrat koberec do kuchyně, který doladí prostor

vydáno 26. dubna 2024

Kuchyně je pro mnoho z nás srdcem domova. Je to místnost, kde se setkáváme, vaříme a celkově trávíme spoustu času. Dlouho ovšem byla považována za...  celý článek