Vysoká cena, malý dojezd, nedostatečná infrastruktura… , to jsou nejčastější stesky potenciálních klientů elektromobilů. Dle posledních výzkumů je za velké riziko považována také samotná baterie elektromobilu. Konkrétně její možné poruchy a náklady na výměnu. Obavy pramení i ze závislosti evropských automobilek na dovozu baterií z Číny a Korey. Nicméně i tento argument brzy padne. Před několika dny byl totiž oficiálně zahájen provoz továrny na výrobu baterií ve Francii, v regionu Hauts-de-France. Tak zvaná gigafactory Billy-Berclau/Douvrin má počáteční výrobní kapacitu 13 gigawatthodin (GWh). Do roku 2030 se počítá s navýšením na 40 GWh. Přitom se budou vyrábět vysoce výkonné lithium-iontové baterie s minimální stopou CO2.
Jedním z modelů, který bude těmito bateriemi z domácí výroby poháněn, je nejprodávanější malý elektromobil v Evropě, Peugeot e-208. O svých kvalitách za loňský rok přesvědčil asi padesát tisíc klientů. Tento vůz je také velkým bořičem předsudků o elektromobilitě. S dojezdem 350 kilometrů totiž dokáže splnit veškeré požadavky běžných motoristů. A když mu dojde šťáva? V rychlonabíječce, které se v současné době množí jako houby po dešti, mu stačí pouhá půlhodinka na dalších 300 kilometrů.
Velkou zásluhu na obchodním úspěchu modelu Peugeot e-208 má samozřejmě jeho design. Je svěží a mladistvý, s čistými a plynulými liniemi. Stejně atraktivní je ale i uvnitř. Tam objevíte pro Peugeot typické uspořádání interiéru nazvané i-Cockpit. Pro model 208 je charakteristický i-Cockpit s unikátním způsobem promítání údajů nutných k řízení. Zobrazují se ve formě hologramů a v závislosti na jejich aktuálnosti připlouvají blíže k očím řidiče, čímž se zvyšuje jeho reaktivita asi o půl vteřiny. Tento způsob je efektní a zároveň zvyšuje vaši bezpečnost. U elektromobilu můžete na vyvýšeném panelu s 3D zobrazením sledovat toky energie ve vašem voze. Nejen, že vás tato fascinující podívaná bude bavit, ale pomůže vám dokonale porozumět hospodaření vozu s energií a naučí vás ji optimálně využívat.
Řízení elektromobilu je velmi příjemné, okamžitě si jej oblíbíte. Vůz bleskurychle reaguje, nevibruje a jízda na elektřinu je příznivá jak ekologicky, tak i ekonomicky. Bonusem jsou výhody v podobě finančních úlev, parkování zdarma na modrých zónách, osvobození od dálničních poplatků a další benefity vyhrazené vozům opatřených SPZ s písmeny EL. Majitelé elektromobilů značky Peugeot mají zdarma k dispozici unikátní aplikaci MyPeugeot usnadňující každodenní používání vozu. Pomocí ní mohou prostřednictvím mobilního telefonu na dálku zapínat či vypínat dobíjení, kontrolovat stav baterie nebo si vůz před cestou předehřát či vychladit na požadovanou teplotu.
Nový Peugeot e-208 pořídíte za 850 000 Kč, 8letá záruka je v ceně. Preferujete-li měsíční paušál, můžete mít tento vůz za 8 939 Kč měsíčně, včetně povinného i havarijního pojištění.