metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 20 °C

Sobota 27. dubna 2024. Svátek má Jaroslav

Peugeot překvapil novým logem

  11:28
Peugeot je nejstarší stále fungující automobilovou značkou na světě. Nedávno oslavil úctyhodných 210 let. Také jeho logo toho hodně pamatuje. Značka ho používá už od roku 1850. V průběhu let se logo desetkrát změnilo. Letos v únoru se objevil jedenáctý lev, tedy přesněji jen jeho hlava. Nový symbol značky překvapil hned v několika směrech. Přestože se jedná o adaptaci z 60. let, působí velice moderně. Odkazuje na historii značky, a současně se hlásí k aktuálním trendům. Je jednoduchý, a přitom precizně propracovaný do sebemenšího detailu.

Další 3 fotografie v galerii
Poprvé se nová podoba loga objevila již na retro konceptu e-Legend z roku 2018. | foto: Peugeot

V uplynulých letech nabýval znak Peugeotu nejrůznější podoby. Zpočátku to byl lev stojící na šípu, pak ho nahradil lev na třech tlapách. V padesátých letech se zase používalo logo lva stojícího vzpřímeně na dvou nohách, stejně jako na našem státním znaku. Automobilka tenkrát zvolila logo, které vycházelo z heraldického znaku francouzského regionu Franche-Comté a Montbéliard, kde značka Peugeot vznikla a vystavěla své továrny, ve kterých dodnes vyrábí značnou část své produkce. V šedesátých letech bylo toto logo nahrazeno lví hlavou. Vyjímala se hlavně na luxusním sedanu Peugeot 504, který v té době automobilce zajistil renomé. V osmdesátých letech se Peugeot vrátil k stojícímu lvu a používal ho v různých obměnách po tři desetiletí, tedy až dodnes. V letošním roce se vrátil do historie a uvedl adaptaci z roku 1960, impozantní lví hlavu.

Nové logo vzniklo v designérském centru Peugeotu pod taktovkou šéfdesignéra Matthiase Hossanna. „Peugeot má za sebou více než dvě století existence. Tento erb a nová identita jsou spojnicí mezi naší historií a naší vizí budoucnosti. Toto logo jsme navrhli, vyvinuli a vytvořili sami interně, vedeni stejnými požadavky, jaké klademe na každý detail našich vozů, a to je kvalita materiálů, kvalita zpracování a kvalita výsledného produktu,“ říká Hossan.

Podle značky má být hrdý lev, který Peugeot provází odjakživa, synonymem prestiže, jistoty a nadčasovosti.

Výsledkem práce designérů je logo, které je nadčasové, má v sobě určitou hrdost a reprezentativnost a díky své symetrii dokonale zapadá do mřížek chladiče automobilů. Volba černého pozadí působí, že lev vypadá, jako by byl osvětlen shora. Dvojrozměrné logo odpovídá trendu plochého, minimalistického a čistého designu. Současně je dokonale přizpůsobeno digitálnímu světu.

Jak změnu přijmou zákazníci, se ukáže časem. Stejně tak chvíli potrvá, než se „přebrandují“ všechna dealerství.

Showroomy mají působit útulněji, o své modré zbarvení exteriéru ale nepřijdou.

„Naši koncesionáře čekají proměny showroomů, a to jak z exteriéru, tak i interiéru. Úpravy prodejních míst ovšem neproběhnou okamžitě. První dealer v novém stylu se představí letos v létě. Jedná se rozsáhlé ale velmi důležité změny. V dnešní době mají loga, grafika a zákazníky vnímaná identita značky obrovský vliv. Chce-li firma vybudovat určitou image, musí v této oblasti hodně zainvestovat. A na našem novém logu je zřejmé, že značka Peugeot naši novou identitu doladila do posledního detailu.“ říká Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v České republice.

První vůz, který nový symbol ponese na kapotě, bude nový Peugeot 308. Tato žhavá novinka byla odhalena před pár dny. Stejně jako nové logo, i nový model vyzařuje osobitý styl, eleganci a kvalitu. Designem, technologiemi, jízdními vlastnostmi… každou svou stránkou dokazuje posun značky Peugeot směrem k luxusnějším kategoriím produktů. Na českém trhu bude nový Peugeot 308 v prodeji letos na podzim.

Hlavní zprávy

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek