metro.cz

Počasí v Praze

-2 °C / 12 °C

Pondělí, 18. února 2019. Svátek má Gizela.
Fronty se tvořily především u infocenter.
Větší foto
Fronty se tvořily především u infocenter. | foto: Metro.cz

Nákup kuponů MHD má stále mouchy

5. září 2018  5:55 Filip Jaroševský Metro.cz
Neviditelná jízdenka i potíže s ověřováním ISIC karet. E-shop dopravce řeší problémy.

„Stojím tu už čtvrt hodiny a štve mě, že tady za pár týdnů budu muset stát znovu,“ lamentuje sedmnáctiletý středoškolák Roman, který si přišel do infocentra ve stanici metra Anděl dobít měsíční kupon. Podobně jako jiní studenti a také senioři nad šedesát let mu totiž kromě nákupu v novém e-shopu dopravního podniku víceméně nic jiného nezbývá. Nově zlevněný roční kupon v hodnotě 1280 korun si sice může pořídit v předstihu, platit mu ale začne nejdříve začátkem října. „Ve frontách u okýnek tu kvůli tomu stojí opravdu jen studenti a důchodci,“ dodává mladík stojící před ním.

Podle Pražanů, které deník Metro oslovil ve chvíli, kdy s úlevným výrazem a nabitou Lítačkou odcházeli od prodejních okýnek, se dopravnímu podniku podařilo nepodcenit situaci. Návaly se totiž 1. září, kdy je o kupony největší zájem, tvořily pouze v infocentrech. Na několika předprodejních místech šlo sehnat kupon prakticky hned. Největší fronty tedy přišly až první školní den a v infocentrech se tvořily ještě včera.

Vrásky na čele naopak přidává zaměstnancům dopravního podniku jejich nový prodejní web pidlitacka.cz. Je to jen pár dní od jeho spuštění a dopravce je již doslova zasypán stížnostmi. „Má někdo také problém se zadáním čísla ISIC na pidlitacka.cz? Mně to totiž vůbec nebere,“ upozorňovala na jednu ze systémových chyb studentka Yana Bjrx Plokhova. Na Facebooku Pražské integrované dopravy se vzápětí dočkala reakce: „Ověřování ISIC karet nejspíše stále nefunguje. Správce systému, Operátor ICT, pracuje na odstranění závady.“

„Hlavně dejte do kupy jízdenky. Je mraky lidí, co si koupí Lítačku, a revizoři ani validátor nevidí nahraný kupon,“ rozčílila se na Facebooku PID Míša Strnadová, jejíž slova pak potvrdila řada dalších Pražanů. Nenačtení kuponu u revizora je podle informací dopravce skutečně důvod k reklamaci. Nové kupony už ale u validátorů zkontrolovat nelze. „Uvidíte v nich jen kupony zakoupené před 27. 8.,“ píše uživatel Marťák Pechman, zaměstnanec dopravce.

Komentáře

Hlavní zprávy

„Chceš knihu? Jeď na Čerňák!“

Sídliště Černý Most
vydáno 17. února 2019  11:11

Vojtěch Havlovec spolu s kamarády vydal knihu o Černém Mostě. Název Linka č. 141 připomíná legendární autobus, který v době před postavením metra lidem ze...  celý článek

Prostor39 má kavárnu i ateliér

V Prostoru39 se konají i různé workshopy.
vydáno 17. února 2019  5:55

Budovu v oblíbené hipsterské čtvrti předělali vlastníma rukama.  celý článek

O dani z koček ministerstvo financí v této chvíli neuvažuje

Kočka (ilustrační foto)
vydáno 16. února 2019  13:30

Za dva miliony psů platí majitelé místní poplatky. Za milion koček ne.  celý článek

V Hitlerově armádě umírali také Češi

František Emmert
vydáno 16. února 2019  9:55

Historik František Emmert otevřel ve své nové knize Češi ve wehrmachtu třináctou komnatu éry hitlerismu. „V uniformách wehrmachtu bojovaly – často...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám