Unavení lidé si museli protáhnout cestu ze svých dovolených. "Jednalo se o zcela výjimečný případ. Za celý loňský rok jsme řešili se smluvními partnery tři takové případy. Následně byla přijata opatření spočívající v posílení nočních směn a tento problém ustal,“ říká mluvčí ruzyňského letiště Eva Krejčí.
Letadlo přistálo se zpožděním, problém byl pak s taxíky
Důvodem bylo zpoždění letadla z Mallorky, které přistálo o 20 minut později. Došlo tedy k souběhu událostí, kdy cestující vyšli z příletové haly až po půlnoci, a odjel jim tak poslední denní autobus. Většina z nich tak volila jako prostředek dopravy taxi. "Podle našich záznamů mezi čtvrt až tři čtvrtě na jednu najížděly vozy taxislužby v intervalu zhruba tři minuty,“ doplňuje Krejčí. V jednu hodinu po půlnoci byl už vozů dostatek.
Podle Krejčí jsou směny řidičů nastaveny na základě dlouhodobých zkušeností tak, aby byly vozy k dispozici, případně docházelo pouze k minimálnímu čekání na přistavení vozidla. "Nutno podotknout, že smluvní partneři nemají exkluzivní právo "nabírání" zákazníků, cestující si tedy může kdykoli sám zavolat na dispečink svého taxioperátora," doplňuje Krejčí.