metro.cz

Počasí v Praze

5 °C / 10 °C

Středa 17. dubna 2024. Svátek má Rudolf
Nákladové nádraží Žižkov. Jeho provoz skončil v roce 2002. | foto: openhousepraha.czMetro.cz

Kam do letního kina? Nově na žižkovské Nákladové nádraží

  12:49
Na návštěvníky Nákladového nádraží Žižkov, který je kulturní památkou, i letos v létě čeká bohatý kulturní a společenský program. Těšit se mohou na pravidelná večerní promítání, divadelní představení, workshopy s dokumentaristy nebo komentované prohlídky a setkání s odborníky na urbanismus.

„Budeme hrát třikrát týdně pravidelně vždy pondělí, středy a pátky. Jsem rád, že budeme moci představit mimo jiné tři klasické němé filmy, které se hrály na festivalu v Karlových Varech, a které budou doprovázeny živou hudbou,“ řekl ředitel Národního filmového archivu Michal Bregant. Další filmy budou na téma urbanismu města, jiné se organizátoři promítnou z dnes už unikátního šestnáctimilimetrového filmového formátu. „Doufám, že nádraží bude praskat ve švech,“ doplnil.

Program představí také třeba Divadlo letí, Landscape festival nebo Galerie Jaroslava Fragnera. Vloni podle náměstka primátorky Matěje Stropnického areál navštívilo 40 tisíc lidí, letos by mohla návštěvnost překonat hranici 80 tisíc diváků.

O nádraží má zájem filmový archiv i tiskárna cenin

Podle náměstka dál pokračují roky trvající jednání o budoucím trvalém využití rozlehlého areálu nádraží. V dubnu uplynul rok od doby, kdy zástupci majitele, developera a radnice podepsali memorandum, v němž se dohodli na budoucím kulturním využití objektu.

„Na nedávném setkání jsme si s partnery potvrdili, že zájem o spolupráci trvá,“ uvedl Stropnický. Do konce června by podle něj všechny instituce měly schválit plán konverze nádraží.

Zájem o trvalé obývání areálu projevil nejen Národní filmový archiv, ale i Státní tiskárna cenin. „V případně tiskárny prověřujeme, zda je její umístění slučitelné s kulturním programem areálu, zvláště co se týká přísných bezpečnostních opatření, které tisk cenin provází,“ tvrdí náměstek.

Společnost Žižkov Station Development, která vznikla spojením Českých drah a firmy Sekyra Group, původně plánovala rozsáhlou výstavbu, jíž mělo nádraží ustoupit. Proti demolici se ale postavila část odborné i laické veřejnosti. Ministerstvo kultury nakonec rozhodlo, že nádraží, které stojí na rozsáhlých nevyužívaných pozemcích, musí být zachováno. Původní plány na výstavbu nové městské čtvrti ale i nadále trvají. Nádraží se stane jejím centrem.

Komentáře

Hlavní zprávy

Den, kdy se do Československa vplížila šedivá a nehybná normalizace

vydáno 17. dubna 2024  5:30

Před 55 lety nahradil Alexandra Dubčeka všehoschopný Gustáv Husák. Socialismus s lidskou tváří vystřídal socialismus s husí kůží. Život v Československu...  celý článek

Rozjíždějí mejdany v metru. Někdy se cestující zapojí, jindy je ve vagonu trapné „ticho“

vydáno 16. dubna 2024  16:10

Radek Lembacher dělá marketing, Vašek Komárek zase pracuje na Rádiu Impuls. Jejich společnou vášní je karaoke. Pro veřejnost ho pořádají v Elpíčku na...  celý článek

„Teď můžeme určovat trendy a překvapit. To, co jsme už vydali, je odvážnější“

vydáno 16. dubna 2024  7:00

Kapela Mirai, nesoucí jméno svého frontmana Miraie Navrátila, obráží česká pódia už deset let. „Tak to pěkně vyšlo k výročí, že vydáváme čtvrtou desku,“...  celý článek

Češi si potrpí na kvalitu. Radši si připlatí za konopí než nějaké jiné bylinky

vydáno 15. dubna 2024  18:00

Svět kanabinoidů se rozpíná, aktivisté chtějí potlačit černý trh. Až tři rostlinky marihuany na dospělou osobu v jedné domácnosti a legální držení...  celý článek